חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אושר תקציב הרשות לשנת 2023, סהר: "זהו תקציב בחירות"

בישיבת המועצה הערב אושר תקציב הרשות לשנת 2023. סהר מתח ביקורת חריפה: "זהו התקציב האחרון של הנהלת העיר הזו, זו שנת בחירות ותקציב בחירות" | מילן מועלם

הערב התקיימה ישיבת מועצה לאישור תקציב הרשות לשנת 2023. העירייה הציגה מהפכות לכאורה המתכוננות בשלל נושאים, בין היתר בתחבורה שהוזנחה מאוד עד לחודשים האחרונים בהם הבינה העירייה כי איחרה מאוד בפיתוח כבישי הגישה לעיר היין. 

אל מול מצגי הנהלת העיר הרשות שכאמור טענה שמדובר בתקציב נושא בשורות, טען חבר המועצה איתי סהר כי התקציב הוא "התקציב האחרון של הנהלת העיר הזו" וכי המדובר בשנת בחירות, ולדברי סהר "התקציב הזה הוא תקציב בחירות, שמלמד אותנו שני דברים: הוא מראה בדיוק מה השיטה שבה אתם פועלים והוא מראה מה אתם שם בהנהלת העיר חושבים עלינו התושבים – ואלה כנראה לא דברים טובים מדי, אתם כנראה חושבים שאנחנו לא מאד חכמים".

מוסיפים דשא בעתיקות. מהפכה

 

סהר הצביע על כך שבחודש יוני הודיעה הנהלת העיר בחגיגיות במסגרת ישיבת מועצה על החלטתה שלא להעלות ארנונה למגורים: "הייתה מצגת ועליה היה כתוב מודגש בצהוב – הארנונה למגורים לא תעלה". אלא שבהפרה בוטה של הבטחה זו הארנונה למגורים לשנת 2023 עלתה גם עלתה וההתייקרות נכללה בתקציב. על כך כמובן לא היו מצגות, ולא הודיעו לתושבים ולא למועצה.

"איך נראה תקציב בחירות"

סהר ביקר גם את אופן חלוקת המשאבים וטען כי אלה תקציבים לתעמולת בחירות. תקציב האירועים, למשל, שעמד בשנים קודמות על סך של כ-6 מלש"ח הפך לתקציב מפלצתי של 15 מלש"ח. תקציב הדוברות עלה גם הוא בשיעור חד של למעלה ממיליון ₪ מתוכן 2 מלש"ח המוקדשים "לפרסום באמצעי המדיה השונים", וכך גם התקציב להרמות כוסית של עובדי רשות– שעלה מ-60 אש"ח לפי חמישה – 310 אש"ח.

15 מיליון ש"ח למיתוג ואירועים

 

"המטרה שלהם שנרקוד ונחגוג באירועים – ונשכח", אומר סהר, שלהנהלת העיר הנוכחית אפס הישגים מול האתגרים המרכזיים שבפני אשקלון.

איכות סביבה – המחדלים והסכנה לתושבים

סהר טען הערב כי העיר אשקלון מובילה במפת התחלואה הארצית ותושביה משלמים באופן יומיומי במטרדי ריח ובתחלואה על פעילות מפעלי התשתית בדרום העיר ובראשם יצרניות החשמל.

חבר המועצה פועל בנושא זה זמן רב, הוביל את המאבק בהרחבת פעילות דוראד והגיש הצעות רבות למועצה בנושא מפעלי התשתית בדרום העיר, מה שגרר התייחסויות רבות גם מצד הנהלת העיר, שמכירה בכך כי כשלון בחזית זו הוא הפקרת חייהם של תושבי אשקלון. אלא שבניגוד להבטחות ולנאומים – הסעיף היחיד בספר התקציב שחלה בו ירידה – הוא התקציב לביצוע פעולות באיכות סביבה. האבסורד זועק לשמיים.

עוד טוען סהר כי רק בשבוע האחרון, לאחר ישיבת מועצה שדנה בעניין, הופעלו היחידות הפחמיות (המזהמות ביותר) בתחנת הכוח רוטנברג. התושבים מופקרים לזיהום, ואין בהנהלת העיר מי שיפעל בנושא: "הנהלת העיר הנוכחית אומרת במפורש שהיא לא מדברת איתם". 

מחדלי התחבורה

"רוצים שנשכח שבעיר מלאה פקקים, שעוד מוסיפים בה רמזורים בכל מיני מקומות, והיא עיר עתירת תאונות דרכים עם צמתים מהמסוכנות בישראל – תקציב התחבורה נחתך על פני ארבע שנים מ-160 מלש"ח עד ל-80 מלש"ח השנה. כלומר במקום להגדיל, התקציב שאמור לפתור את הבעיות הללו נחתך בחצי", חושף חבר המועצה. 

"פרוייקט התחנה המכזית" שהגיע להצבעת המועצה לאחרונה – נמצא למעשה בספר התקציב כבר משנת 2020 ועבר הלאה בשיטת "העתק הדבק" לטענתו. לדברי סהר הצבעת המועצה על נושא שכבר כלול בתקציב משך מספר שנים היא דוגמא ליחסי ציבור ריקים, שנועדו רק להצגה בספר התקציב אך בלי שנעשתה שום התקדמות מהותית.

 

בין האטרקציות הבודדות בעיר, חופי הים

 

מחדלי המיגון והזנחת השכונות הוותיקות

סהר הזהיר כי העובדה שכל תנודה קלה בשיעורי הריבית משפיעה על כדאיות פרוייקטים של התחדשות עירונית מעידה כי בניגוד להצהרות הרשות – בעיית הכדאיות רחוקה מלהיפתר. לדבריו יישום ללא הטבות – יזיק לשכונות הוותיקות. לדברי סהר "כל אחת מההבטחות בנושא המיגון וההתחדשות העירונית התגלתה כעסקה גרועה של הנהלת העיר שהובילה את המצב לכישלון ידוע מראש ומרחיקה את הפתרון".

בנוסף ציין כי הוזמן באותו שבוע על ידי תושבים בשכונות הוותיקות לסיור ברחוב בנימין לאחר שהעירייה מסרבת לפתור את מצוקתם: "הבאתם קבלן עירוני, הכנתם אותו לעשות משתלבות – והרסתם את היסודות של הבניין".

סהר הודיע כי לאחר שקיים סיור במקום בהזמנת התושבים, יגיש למועצה הקרובה הצעה לסדר בנושא הנזק לבניינים ברחוב בנימין ופתרון מצוקת הדיירים.

עוד לדברי סהר התקציב של 2 מלש"ח שהשיג עבור העסקים בתקופת הקורונה אינו מגיע לעסקים כלל למרות שמופיע בספר התקציב מדי שנה, ברשות אין אגף או בעל תפקיד האחראי על תחום קידום העסקים, הפועלים בסביבה מאתגרת וכי "לכך מצטרפים כשלון המאמצים להשיג הטבות על רקע המצב הביטחוני וכשלון מימוש הבטחות הממשלה האחרות בנושאים הללו" לדברי סהר.

חבר המועצה מזהיר כי בשנה הקרובה צפויה "מפולת של אירועי בחירות". יש לזכור לדבריו כי להנהלת העיר הנוכחית רקורד של "0 קיום הבטחות בחירות" וציין לדוגמא את מרכז החלל, פארק המים "הגדול במדינה", תכניות המיגון ועוד נושאים רבים שהוכרזו אך נשארו "על הנייר".

סהר חתם את הדברים בברכות עבור מה שכן נעשה ובעיקר לדרג המקצועי על עבודתם בהכנת התקציב. יחד עם זאת, הבהיר: "המדיניות של הנהלת העיר הנוכחית היא מדיניות פגומה, לא נכונה ולא בריאה. על תושבי אשקלון להיות מוכנים למפולת של תעמולת בחירות בשנה הזו. על כולנו לזכור שתעמולה היא רק תעמולה. בשורה התחתונה התוצאות חלשות מול האתגרים המרכזיים של העיר: מיגון, תחבורה, זיהום אוויר, קידום עסקים ותעסוקה ועוד, ומציאות זו מדברת בעד עצמה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בישיבת המועצה הערב אושר תקציב הרשות לשנת 2023. סהר מתח ביקורת חריפה: "זהו התקציב האחרון של הנהלת העיר הזו, זו שנת בחירות ותקציב בחירות" | מילן מועלם
דילוג לתוכן