חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך טוחנים פולי קפה בצורה מושלמת?

קרדיט תמונה FREEPIK

חובבי קפה רבים בוחרים לרכוש פולי קפה שלמים, ולטחון אותם בבית רגע לפני הבישול. אמנם מדובר במאמץ קטן, אבל הוספת השלב הזה לתהליך ההכנה שלכם מייצר קפה באיכות ללא תחרות. הקפה שלכם תמיד הכי טרי שהוא יכול להיות, וזה מורגש היטב בכל לגימה (או שאיפה של ארומה).

מטחנת קפה לאספרסו עושה את כל ההבדל, אבל גם דורשת מיומנות מסוימת. גודל הטחינה יקבע טעם הקפה, לטוב ולרע, ולכן טחינה נכונה היא קריטית ליצירת הקפה המושלם.

אין סיבה להיבהל – מדריך זה יסביר לכם כיצד לטחון פולי קפה בבית, כך שתוכלו להכין קפה נפלא בכל פעם מחדש.

למה גודל הטחינה חשוב?

גודל טחינת הקפה קובע כמה קפה מופק בפועל במהלך הבישול. מים, חמים בדרך כלל, זורמים דרך הקפה כדי לחלץ ממנו את הטעם, וגודל הטחינה משפיע על המהירות שבה שלב זה מתרחש.

אם הטחינה גסה מדי, הקפה שלכם יהיה חלש מידי, עם טעמים חמצמצים וחומציים. זהו מצב של תת-מיצוי, מכיוון שהמים לא מחלחלים דרך הקפה מספיק זמן להפקת הטעם המרבי.

מצד שני, אם הטחינה עדינה מדי, ייתכן שיהיה לך מיצוי יתר, מה שמוביל לטעם קפה מריר. זה קורה כאשר המים נוגעים יותר מדי בפולי הקפה, בפרק זמן קצר מדי.

מטחנת להבים או דסקיות?

ישנם שני סוגים עיקריים של מטחנות: להבים ודסקיות. רוב חובבי הקפה מעדיפים את הסוג השני, מהסיבות שמיד נפרט.

מטחנת להבים עובדת כמו בלנדר. הלהבים מסתובבים במהירות כדי לקצוץ את פולי הקפה. קודם כל, נטחנים הפולים שנמצאים בתחתית, מה שאומר הטחינה לא מספיק עקבית, ואלה חדשות ממש לא טובות עבור הקפה שלכם.

חוסר עקביות בטחינה, פירושה שחלק מהקפה יהיה גדול מדי וחלק קטן מדי. מטחנת הלהבים גם יוצרת שפע של חום וחיכוך, שיכולים למעשה "לשרוף" את הקפה במהלך תהליך הטחינה.

לכן, מטחנת דסקיות עדיפה. שתי הדסקיות חותכות את הפולים במהירות, מפיקות הרבה פחות חום והכי חשוב – הטחינה עקבית מאוד. גודל הטחינה נקבע על פי המרחק בין הדסקיות – מרחק קצר יותר מביא לטחינה עדינה יותר, ולהיפך.

מטחנות אוטומטיות לעומת ידניות

מטחנות, ולא משנה מאיזה סוג, יכולות להיות אוטומטיות או ידניות. מטחנות ידניות בדרך כלל זולות יותר, אך הן דורשות יותר עבודה ועשויות להוביל לתערובת לא עקבית, בהתאם לרמת המיומנות שלכם. אם אתם מתכוונים לטחון את הקפה שלכם כל יום, כדאי ומשתלם להשקיע במטחנה אוטומטית, שתעשה עבורכם את כל העבודה וגם תשיג תוצאות מצוינות.

לסיכום

אין ספק שטחינת הקפה בעצמכם תשדרג את חווית הקפה הביתית שלכם. עם זאת, עליכם לדעת בדיוק איזה גודל טחינה נדרש עבור כל סוג משקה, ולהקפיד לטחון בדיוק לפי ההוראות. אחרת, אתם עלולים להתאכזב מהתוצאות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן