חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפשרויות השקעות אלטרנטיביות

קרדיט לתמונות FREEPIK

מהן השקעות חלופיות

השקעות חלופיות הן אפשרויות השקעות לא מסורתיות, שלרוב אינן זמינות בבורסה או באמצעי השקעה מסורתיים אחרים. השקעות אלו יכולות לכלול מגוון רחב של אפשרויות, כמו נכסים מסוגי נדל"ן, הון פרטי, קרנות גידור, סחורות, ומטבעות קריפטוגרפיים.

מהן מאפייניהן העיקריים של השקעות אלו

השקעות אלטרנטיביות מתאפיינות בראש ובראשונה בנזילות מוגבלת. זאת אומרת, שהן יהיו פחות נזילות מהשקעות מסורתיות, ולא יהיה ניתן לקנות או למכור אותן באותה הקלות. הדבר עלול להקשות על הערכת הערך שלהן ולהביא לתקופות החזקה ארוכות יותר בהן. בנוסף, ההשקעות המינימליות בהן יהיו על פי רוב גבוהות יחסית, דבר שיכול להפוך אותן לבלתי נגישות עבור משקיעים קטנים יחסית.

מאפיין מרכזי נוסף של השקעות חלופיות הוא סיכון ותשואה גבוהים. כלומר, לרוב השקעות חלופיות נתפסות כטומנות בחובן סיכון גבוה יותר עבור המשקיע, אבל במקביל לכך יש להן גם פוטנציאל לתשואות גבוהות יותר. הסיבה לכך היא שהן אינן כפופות לאותן כוחות השוק שמכפיפים את ההשקעות המסורתיות, ולעיתים קרובות הן מנוהלות על ידי אנשי מקצוע מנוסים בעלי ידע מיוחד בסוג הנכסים שהם מנהלים.

השקעות חלופיות גם מחזיקות ביתרון משמעותי של גיוון עבור המשקיע. היות והן אינן מתואמות עם השקעות מסורתיות, הן יכולות להעשיר את תיק ההשקעות של המשקיע ולהפחית את הסיכון הכולל בו. בשל טבען המיוחד של השקעות חלופיות, חשוב לשקול בקפידה ובזהירות את מטרות ההשקעה ואת רמת הסיכונים שניתן לקחת. כמו כן, חשוב להתייעץ עם יועצים פיננסיים מנוסים בתחום שיוכלו לספק הנחיות ועצות מתאימות לגבי הסיכונים והיתרונות של אפשרויות ההשקעה השונות.

סוגי השקעות חלופיות

קיימים מספר סוגים עיקריים של השקעות חלופיות:

  1. נדל"ן. השקעות במקרקעין יכולות לכלול בעלות ישירה בנכסים, קרנות השקעות נדל"ן ופלטפורמות מימון המונים בנדל"ן.
  2. קרן השקעות פרטיות השקעות אלו כרוכות בהשקעה בחברות פרטיות שאינן נסחרות בבורסות הציבוריות. השקעות אלו יכולות להתבצע באמצעות קרנות הון פרטיות או באמצעות השקעה ישירה בחברה פרטית.
  3. קרנות גידור. מדובר בקרנות השקעה שעושות שימוש במגוון אסטרטגיות וכלים פיננסיים מורכבים על מנת לייצר רווחים גם בתנאים של שוק יורד.
  4. סחורות. ניתן לסחור בסחורות רווחיות כמו זהב, כסף, נפט ומוצרים חקלאיים.
  5. אמנות ופרטי אספנות. ניתן לעשות השקעות חלופיות בפריטי אמנות שונים, מטבעות נדירים ופרטי אספנות אחרים שערכם יכול לעלות ולהשתנות עם הזמן. עם זאת, מדובר בהשקעות קשות להערכה אשר ייתכן ולא יספקו הכנסה או תזרים מזומנים קבועים.
  6. מטבעות קריפטו. מטבעות כמו ביטקוין או את'ריום צוברים יותר ויותר פופולריות כהשקעות חלופיות. אמנם, אלו עשויות להיות תנודתיות מאוד וכפופות לסיכונים רגולטוריים.
  7. הלוואות עמיתים. פלטפורמות הלוואות המאפשרות למשקיעים פרטיים להלוות כסף לאנשים פרטיים או לעסקים בתמורה לתשלומי ריבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן