חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך למטרה עושים סדר בבלאגן | תומר זוארץ 

תומר זוארץ ° מומחה בראיית חשבון וכלכלן° מרצה בתחום החשבונאות ° מלווה משפחות ומנחה קבוצות בארגון 'פעמונים' - עושה לכם סדר

לכולנו יש מטרות בחיים, חלקן ברורות לנו וחלקן פחות.

מטרה ברורה היא מטרה שאנחנו יודעים מתי ומה אנחנו צריכים לעשות או להשקיע כדי להשיג אותה. אם אתם אומרים לעצמכם "בינואר הקרוב אנחנו מחליפים את הרכב, אנחנו צריכים עוד 50,000 ₪ אז יש לכם מטרה ברורה.

אתם נערכים לקראתה, יש לכם מספיק זמן מראש לתכנן מאיפה אתם משיגים את הכסף שאתם צריכים, אתם לא פוגעים בהתנהלות הכלכלית השוטפת של הבית. 

אתם פשוט משיגים את המטרה בדרך האידיאלית. 

מטרות שפחות ברורות לנו הן אלה שיושבות אצלנו בראש ואנחנו יודעים שאנחנו רוצים אותן אבל אנחנו לא יודעים מתי או מה נצטרך לעשות כדי להגיע אליהן, כמו המשפט "אנחנו רוצים לטוס בקיץ עם הילדים".

כמה פעמים אמרתם אותו ובאמת רציתם לטוס אבל עבר חודש ועוד אחד, הגעתם לקיץ ואז המחירים כבר בשמיים, לא שמרתם כסף בצד ובכלל אין לכם ימי חופשה בעבודה. 

כל הדברים האלה מין הסתם לא גרמו לכם לוותר על החופשה, טסתם, אבל במקביל גם הפסדתם כסף כי שילמתם לא מעט ופרסתם את התשלומים על החופשה עד לקיץ הבא.

מה גם שכל דבר שרציתם לקנות בחו"ל גרר ריבים, כי כבר לא נשארה לכם מסגרת באשראי להמשך החופש הגדול עם הילדים. 

כדי להגיע למצב שבו המטרה ברורה לנו אנחנו צריכים שיהיו לנו פרטים ברורים עליה: 

זמן – מתי אנחנו רוצים להגיע אליה? בתאריך מדויק או במהלך חודש מסוים.

השקעה – כמה אנחנו צריכים להשקיע כדי להשיג אותה?  כסף או משאב אחר. 

הרבה משפחות חיות בספונטניות וללא תכנון, לא לטווח הקצר ולא לטווח הארוך. אז נכון שספונטניות זה כיף אבל זה גם יוצר בלאגן. 

אם אנחנו רוצים גם להשיג את המטרות שלנו וגם להימנע מבעיות כלכליות אנחנו צריכים להיות מתוכננים. 

כדי להתחיל לתכנן יש לעשות סדר. 

כל יועץ – כלכלי, פנסיוני, זוגי וכד' מתחיל לעבוד באותה הדרך – בודק מה המצב שלכם היום ואז מתחיל לעשות לכם סדר ויוצר לכם תוכנית שתעזור לכם לשנות את העתיד שלכם לכיוון טוב יותר ממה שהוא כיום.

ככה גם אתם צריכים לעבוד במה שקשור למצב הכלכלי שלכם, תקבעו לעצמכם יום בשבוע הקרוב שבו אתם יושבים לבד או יחד עם בן/ת הזוג ועושים סדר. 

המטרה שלכם היא לתכנן את העתיד הקרוב והרחוק של המשפחה שלכם, האם יש לכם הוצאות מעבר להוצאות השוטפות שאתם יודעים עליהן? (קניית רכב, אירוע משפחתי, טיול מתוכנן וכד'), או הכנסות נוספות מעבר למשכורות שאתם צפויים לקבל? (פתיחת קרן השתלמות, בונוס מהעבודה, מענק מילואים וכד'). 

הרישומים האלה יובילו אתכם לעתיד כלכלי טוב וברור יותר, עתיד שבו תוכלו להוציא מבלי שתחפשו מאיפה להשיג את הכסף, עתיד שבו לא תדאגו כשתצטרכו לעשות טסט לרכב או אפילו לחגוג יום הולדת לאחד הילדים. 

הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן, לתכנן את העתיד שלכם ולכבוש מטרות. 

תומר זוארץ ° מומחה בראיית חשבון וכלכלן° מרצה בתחום החשבונאות ° מלווה משפחות ומנחה קבוצות בארגון 'פעמונים' | אשקלון | פגישה ראשונה ללא עלות 050-9900504

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תומר זוארץ ° מומחה בראיית חשבון וכלכלן° מרצה בתחום החשבונאות ° מלווה משפחות ומנחה קבוצות בארגון 'פעמונים' - עושה לכם סדר
דילוג לתוכן