חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גדעון סער: "אני היחיד שיכול להחליף את השלטון"   

יו"ר מפלגת תקווה חדשה שומר על אופטימיות למרות הירידה בסקרים ומאמין שבקלפי, הבוחרים לא יאכזבו:"הקמתי את תקווה חדשה כדי ליצור אפשרות לשינוי, כדי להחליף את נתניהו שלוקח את ישראל למקומות לא טובים" | מילן מועלם | צילום: גבריאל ברהילה

בעוד פחות מיממה, יגלה גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה, אם הצליח לשכנע את ציבור הבוחרים בישראל. סער עובד בחודשים האחרונים במוטיבצית שיא ובנחישות, כדי להיות ראש הממשלה הבא ולמרות זאת, הסקרים מראים שהוא נמצא בירידה.

במפלגה שומרים על אופטימיות ומאמינים שבסופו של דבר, ברגע האמת, יוכח שהציבור מבין שהגיע הזמן לעשות מעשה ולהחליף את המנהיגות בישראל למנהיגות בסטייל קצת אחר-צעיר יותר, מקרב יותר. 

במקום ה-12 ברשימתו של סער מוצב המשנה לראש העיר, מישל בוסקילה, ואם הכל ילך כצפוי, יכהן בממשלה הקרובה כחבר כנסת: "אני בטוח שמישל ידאג לייצג בצורה הכי טובה את תושבי  אשקלון והסביבה", אומר סער ומסביר שתושבי אשקלון צריכים לשנות חשיבה: "עם ישראל נמצא במצוקה. אנחנו נמצאים במערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים, הממשלה לא מתפקדת בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הגדול ביותר שהיה לנו. השיח במדינה הפך מפלג ומסית בין ציבורים שונים. המצב הזה כואב לי. אני גדלתי בליכוד ומכיר מצוין את הפעילים והמצביעים. אני מאמין וגם יודע שפלח גדול מאוד ממצביעי הליכוד מבינים כי נתניהו, על אף ההישגים שהיו לו בשנות כהונתו, צריך לסיים את תפקידו. הצבעה לנתניהו היום זו הצבעה להמשך המצב הקיים שאני רואה בו כמצב מסוכן לעתיד החברה שלנו. לילדים שלנו אין עתיד לבזבז. אנחנו חייבים להם ממשלה יציבה, ממשלה שפועלת יחד כדי להוציא את ישראל כולה מהמשבר. לכן קמתי ועזבתי את הליכוד, כדי להביא תקווה לעם ישראל במסגרת של מפלגת מרכז-ימין שמייצגת את כל עם ישראל. אני משוכנע שאני היחיד שיכול להקים ממשלה יציבה אחרי הבחירות, לחבר את העם שלנו ולשחרר את המערכת מהתקיעות הפוליטית שהיא נמצאת בה כבר מאז 2018.  לפני שלושה חודשים בלבד הקמתי את מפלגת "תקווה חדשה" והיום כבר יש לנו 140 סניפים פעילים ושוקקי חיים, כולל סניף מפואר באשקלון". 

ולמי שעדיין לא יודע, מי אתה גדעון סער?

"בזירה הפוליטית היום, אני היחיד שמביא ניסיון רב שנים, רקורד של עשייה ויכולת אמיתית להחליף את השלטון. הייתי בצמתי קבלת ההחלטות במדינת ישראל למעלה משני עשורים. הייתי מזכיר הממשלה פעמיים, כשהפעם הראשונה הייתה בגיל 32. כיהנתי כיו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה. באותם ימים התנגדתי לתכנית ההתנתקות. כחבר כנסת הייתי חבר בוועדות הרגישות והמסווגות של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והעברתי עשרות חוקים בולטים, בהם הארכת חופשת הלידה בשכר, שינוי דרך בחירת השופטים לבית המשפט העליון, היעדרות מעבודה בשל מחלת ילד, שלילת אפוטרופסות מהורה בשל עבירות רצח, נסיון לרצח או אונס קטין במשפחה ורבים נוספים. כיהנתי כשר חינוך ושר פנים והייתי חבר בקבינט המדיני-בטחוני. כשר חינוך הובלתי תהליכי ענק משמעותיים כמו חינוך חינם לגילאי 3-4, הקמת אוניברסיטת אריאל בשומרון ועוד. כשר הפנים, הובלתי מאבק בתופעת המסתננים והארכת שעון הקיץ. אחרי עשרות שנים בפוליטיקה הישראלית, עם נסיון רב בהקמת קואליציות, הובלת רפורמות משמעותיות, עם תכניות עבודה מפורטות בשורה של נושאים ועם רצון אמיתי להביא לשינוי במדינת ישראל, אני נחוש להחליף את השלטון, להקים ממשלה ממלכתית ויציבה שתאחד את העם ולהוציא אותנו מהמשבר בו אנו נמצאים".

למה הקמת את תקווה חדשה? 

"הקמתי את תקווה חדשה כדי ליצור אפשרות לשינוי, כדי להחליף את נתניהו שלוקח את ישראל למקומות לא טובים. לפני הקמת תקווה חדשה היה ברור שנתניהו יוצא לבחירות ונצחונו מובטח. היום שינינו את כל המפה הפוליטית. קודם כל, חייבים לשקם את האמון של אזרחי ישראל בהנהגה. המדינה נמצאת בברדק מוחלט בכל תחום אפשרי, מניהול הקורונה ועד היעדר המשילות בחלקים נרחבים מהמדינה. אנחנו בסבב אינסופי של בחירות ואזרחי ישראל איבדו את אמונם במערכת הפוליטית. אבל הדבר החמור ביותר בעיניי הוא הפילוג שרק הולך ומעמיק וחוסר היציבות שמחלישים אותנו מבפנים. 

זה מהלך לא קל, יצאתי אליו לבד בשביל כולנו כי אני מאמין שכל הדברים שאמרתי חייבים שינוי. אבל רק תקווה חדשה חזקה תצליח להביא את השינוי הזה שרוב האזרחים מייחלים לו ואני רוצה להבהיר וגם להזהיר בצורה ברורה ביותר, כולם רואים את המפה: או שאני ותקווה חדשה נהיה מספיק חזקים או שאנחנו נתגלגל לבחירות חמש ונתניהו יישאר ראש ממשלה".

ולמה דווקא הפעם החלטת שהגיע הזמן להחליף את נתניהו? 

"נתניהו עשה רבות למען המדינה ואנו מודים לו על כל השנים אבל הוא מוביל את מדינת ישראל למקום רע. נתניהו של היום זה לא נתניהו של פעם. היום הוא מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה. פעם הוא לא היה מונע, בדם קר, את העברת תקציב מדינה בשיא המשבר הכלכלי. הוא פועל רק מתוך האינטרס האישי והפוליטי שלו. ממשלה שתלויה בקיצוניים לא יכולה להביא יציבות למדינה".

מולך עומד גם נפתלי בנט. למה להצביע לך ולא לו

"אני מאמין שיש לי ניסיון, כישורים ורקורד של עשייה מוכחת יותר מכל המועמדים האחרים. באשר לבנט  הוא לא מחויב לשינוי בכלל והוא בעצמו מודה שישלים לנתניהו את ממשלת ה-61 אם יתאפשר לו. אי אפשר לאחוז את המקל משתי קצותיו. אדם שבאמת מחויב לשינוי אמיתי לא יכול לשמור בקנאות אופציה להזדחל לממשלה שאותה הוא מבקר נחרצות. הצבעה לבנט היא הצבעה לנתניהו, נקודה". 

מה תעשה אחרת מנתניהו?

"הדבר הראשון שאעשה כראש ממשלה- הגבלת כהונה לשמונה שנים מקסימום. ישראל חייבת ממשלה שעובדת בשביל האזרחים ולא להפך, שלטון ממושך הוא רע. ישנם תחומים רבים שנתניהו לא נגע בלמעלה מחמש עשרה שנות שלטונו. הפשיעה במגזר הערבי מרקיעה שחקים ואנחנו נכריז מלחמה על ארגוני הפשיעה בחברה הערבית, ונפעל לקביעת עונשים כבדים למחזיקי נשק לא חוקי. גם בתחום המשפט יש לנו תכנית להסדיר את היחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. יצרנו שתי תכניות שיביאו לשינוי משמעותי ולהצלת מערכת החינוך- תוכנית חירום לתיקון נזקי הקורונה ובמקביל תוכנית אסטרטגית לטווח הרחוק יותר, שתזניק את החינוך הישראלי לצמרת העולמית. חישבנו ועיבדנו תוכניות מרכזיות למען האזרחים הותיקים, הגנת הסביבה וקידום אנשים עם מוגבלויות והרשימה עוד ארוכה. את כל אלו יכול לעשות רק ראש ממשלה שפועל למען האינטרס הלאומי ולא למען האינטרס האישי שלו". 

מה תרצה למסור לתושבי אשקלון שקוראים את הראיון?

"יצאתי לדרך עם תקווה חדשה כדי לעשות שינוי אבל רק יחד נוכל לעשות זאת- ב-23 במרץ. חייבים שתקווה חדשה תהיה מפלגה גדולה כדי להביא סוף סוף שינוי בישראל.  נצביע למען תקווה לילדים שלנו, תקווה לאחדות העם, תקווה לכלכלה, תקווה לבריאות, תקווה לביטחון". 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

יו"ר מפלגת תקווה חדשה שומר על אופטימיות למרות הירידה בסקרים ומאמין שבקלפי, הבוחרים לא יאכזבו:"הקמתי את תקווה חדשה כדי ליצור אפשרות לשינוי, כדי להחליף את נתניהו שלוקח את ישראל למקומות לא טובים" | מילן מועלם | צילום: גבריאל ברהילה
דילוג לתוכן