חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"דווקא בימים אלו, עלינו להרבות באהבת חינם": המסר של הרב יעקב אביטן

צום תשעה באב החל ויימשך עד מחר בשעה 20:11.

הרב יעקב אביטן פרסם הערב סרטון מרגש שכולם צריכים לראות: "אחיי ורעיי, ערב ט׳ באב – 1955 שנים לחורבן בית שני. המון סיבות ישנן לחורבן אבל את כולן מאגדת סיבה אחת. שנאת חינם. דווקא בימים עלינו להרבות באהבת חינם ומי יתן ונזכה לנחמה ולבנין הבית".

הרב יעקב אביטן עם מסר לתשעה באב

No Description

"הֲרֵינִי מְקַבֵּל עָלַי מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל: וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוךָ, וַהֲרֵינִי אוהֵב כָּל אֶחָד מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל כְּנַפְשִׁי וּמְאודִי", צום מועיל לכל עם ישראל היקר.

המלצות מד"א: כך תעברו את הצום בשלום

חולים וקשישים: מד"א ממליץ לחולים ולקשישים להתייעץ עם הרופא המטפל לפני הצום. על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, מחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד להמשיך ליטול תרופות כבשגרה, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה ופעילות יתר או חוסר של בלוטת התריס.

נשים בהריון: מד"א ממליץ לנשים הרות להיוועץ עם הרופא המטפל טרם הצום, ולפעול עפ"י המלצתו.

התייבשות: צום תשעה באב חל במהלך חודשי הקיץ החמים ובעיצומו של גל חום כבד, לפיכך טמפרטורות גבוהות מאוד. שהייה בחום והימנעות משתייה ומזון, עלולים לסכן את הצמים, במיוחד תינוקות, ילדים וקשישים. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות (חולשה, סחרחורות, טשטוש בראיה, בחילות והקאות) יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101. במגן דוד אדום קוראים לציבור לשמור על קשר עם בני משפחה מבוגרים, על מנת לוודא שהם מרגישים טוב לאורך הצום.

יציאת הצום: מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. יש להתחיל בשתייה פושרת (לא חמה מדי) מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן