חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"דמם של תושבי אשקלון – לא הפקר"

תושבי העיר עתרו השבוע לבג"צ נגד ממשלת ישראל שממשיכה להתעלם ממצוקת המיגון ולא מעבירה תקציבים כמובטח. את העתירה הגישה עו"ד תמר קידר | צילום: אדי ישראל

תושבי אשקלון עתרו השבוע לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל ומשרדי האוצר, הבינוי והשיכון והביטחון, בדרישה לחייבם לנמק מדוע לא תיושם החלטת הממשלה אשר אישרה תוכנית לחיזוק העיר אשקלון בחודש מרץ 22 ועיקרה לא יושמה עד היום.

העותרים, תושבי אשקלון אשר מיוצגים בעתירה על ידי עורכת דין תמר קידר, פעילה ציבורית מאשקלון, דורשים ליישם את החלטת הממשלה כך שיוקצו לתושבי אשקלון, מתקציבים יעודיים כ- 80 מיליון ש"ח לשנת 2022, עבור קידום פתרונות למיגון המרחב הציבורי והמשותף באשקלון וסיוע בקידום פתרונות מיגון דירתיים על כל רכיביה לתושבי העיר.

המיגוניות החדשות. צילום: סיון מטודי

 

במסגרת העתירה מבקשים העותרים כי החלטת הממשלה תיושם גם עבור השנים 2023 ועד 2027 באופן שבו יוקצו לתושבי העיר גם 50 מיליון ש"ח לכל שנה, בחמש השנים הקרובות, כאמור בהחלטה.

עורכת הדין תמר קידר הדגישה את חומרת האיומים אליהם חשופה עיר אשקלון והיותה מטרה מרכזיית לארגוני הטרור בעזה , וכי צרכי התושבים שונים וייחודיים, ביחס לשאר תושבי המדינה ומצדיקים את הקצבת המשאבים כאמור בהחלטת הממשלה.

לטענתה: "דין אשקלון צריך להיות כדין העוטף, מאחר ואשקלון חשופה לא פחות מישובי העוטף, למנעד רחב של איומים ביטחוניים, אך בניגוד לתושבי עוטף עזה,  אשר מקבלים הטבות מס מפליגות, תושבי אשקלון גם לא מקבלים את המעט שהובטח להם". 

 בעתירה מציינים העותרים, אשר זכאים לכלל בתוכנית, אך טרם קיבלו מענק או הלוואה,  כי גם אם החלטת הממשלה היתה מיושמת במלואה הרי שהיא טיפה בים. שכן, היא נותנת מענה למאות תושבים, בלבד מידי שנה,  בעוד שעל פי נתוני פיקוד העורף, למעלה מ 40 אלף תושבים באשקלון נמצאים ללא מיגון דירתי, והם אינם עומדים בתנאי הזכאות שנקבעו בהחלטה.

עו"ד קידר מסרה כי גם את כבשת הרש, אותה הבטיחה הממשלה, היא אינה מקיימת. לדבריה, העתירה הוגשה כדי לחייב את הממשלה לקיים את הבטחתה, משום ש : "דמם של תושבי אשקלון לא יכול להיות הפקר, נוכח אזלת ידה של הממשלה, ליישם את החלטותיה שלה". 

"כולי תקווה שבג"ץ יזמן את הגורמים האחראים ליישום החלטת הממשלה, ויסייע לתושבי אשקלון לקבל את כספי הסיוע מצילי החיים, שטרם הוקצו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תושבי העיר עתרו השבוע לבג"צ נגד ממשלת ישראל שממשיכה להתעלם ממצוקת המיגון ולא מעבירה תקציבים כמובטח. את העתירה הגישה עו"ד תמר קידר | צילום: אדי ישראל
דילוג לתוכן