חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצילו חטופים: צה"ל איתר כתובות בעברית ברצועת עזה

בהמשך לאירוע הטרגי בו נורו שלושה חטופים למוות, צה"ל מציג הערב כתובות שנכתבו על ידי החטופים זיכרונם לברכה במבנה ברצועת עזה.

באזור בוצעו סריקות במבנה הסמוך למקום האירוע, ובו שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון. על בסיס תחקיר האירוע בשטח, נראה כי שלושת החטופים שהו במבנה בו אותרו השלטים, לפחות חלק מהזמן.

 

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב היום (א׳) עם מפקדי ולוחמי אוגדה 99 ברצועת עזה.

הלוח התייחס לאירוע הקשה ואמר ללוחמים: "אומר לכם בצורה מאוד פשוטה – האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת. אבל אני אומר לכם מעבר לזה, את זה כולנו מבינים, לא בשביל זה אני צריך לבוא ולספר לכם את זה. אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. ותחשבו, הרי מה למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות, לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף ואתם פה על המסדרון, שממנו יצאו התקפות לבארי, התקפות כל כך קשות, והמשימה השלישית השבת החטופים. עכשיו אנחנו כולנו מאוד רוצים את זה. ואני אומר לכם באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה"ל, כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט לזהות עצמם, באו דיברו בעברית, קראו הצילו. ואנחנו באמת, לוחמים שלנו שאני לא פגשתי אותם עוד, אבל אני בטוח שהם הטובים ביותר כי כולם רוצים לעשות טוב, ואני בטוח שהם היו בטוחים שהם עושים את הדבר הכי נכון. אבל אני מדבר איתכם לא כדי להגיד אם הם היו בסדר או לא, כדי שאנחנו קדימה נהיה בסדר. אתה רואה שני אנשים, הם עם ידיים למעלה ובלי חולצות, קח שתי שניות, ואני רוצה להגיד לכם משהו לא פחות חשוב, ואם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע מה אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא. בשום פנים ואופן לא. זה לא צה״ל. אני אומר לכם מי שהתבלבל פה, גם מי שנלחם ועכשיו מניח את הנשק ומרים ידיים, אנחנו שובים אותו, אנחנו לא יורים בו. אנחנו מוציאים המון מודיעין מהשבויים שיש לנו, יש לנו מעל אלף כבר. אנחנו לא יורים בהם כי צה״ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים. זו עוצמה, זו לא חולשה. ואני אומר לכם אני נזכר, מה אמרתי לחיילים שלי כמח״ט לפני הכניסה לכם את יצוקה, משפט אחרון בשיחה לפני לחימה. תעבדו עם הראש. אנחנו כל הזמן מרגישים שלחימה זה עם הידיים, לחימה זה עם הרגליים. אני אומר לכם רבותיי, אל תפסיקו לחשוב שנייה אחת בלחימה. מי שמצליח תוך כדי הלחימה גם להפעיל את הראש, הוא פוגע באויב יותר טוב, פוגעים בו פחות, הוא עושה תחבולות יותר טוב, הוא פחות פוגע בכוחותינו, הכל הוא עושה יותר טוב, הוא חד יותר על הסביבה, הוא מזהה דברים. כל הזמן תשאלו את עצמכם שאלות, כל הזמן תעבדו עם הראש, והלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים או שנגיע אנחנו לבית, ונעשה את הדבר הנכון. תמשיכו לעשות עבודה מעולה, זה כוח גדול וחזק ונצטרך אותו עוד קדימה עם המפקדים, תעבירו את זה גם לכל החיילים מסביב״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן