חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקר לחיות פה: תעריף החשמל עולה ב-8.2%

חברת החשמל תעלה את התעריף לצרכן ב-8.2% כבר בתחילת ינואר. תחסכו או תאלצו להיפרד ממאות שקלים נוספים בכל חשבון | מילן מועלם

רשות החשמל מפרסמת היום החלטות בדבר עדכון תעריפי החשמל לשנת 2023 ועדכון בסיס התעריף למקטע הייצור לחברת החשמל עבור השנים 2027-2022. בהתאם להחלטות, התעריף לצרכן ביתי מייצג צפוי לעלות בכ-8.2% והוא צפוי להיכנס לתוקף ב-1.1.2023. בכך תשלים חברת החשמל עליה של 25% בתעריף לצרכן בשנה האחרונה. 

לטענת החברה, ההחלטה על עדכון מודל חישוב עלויות הייצור לחברת החשמל מורכבת ממספר רב של שינויים וביניהם הפחתה של 35% בשיעור התשואה המוכרת לחברת החשמל על ההון העצמי, כך שתעמוד כעת על 6.8% במקום 10.4%, החוסכת כ-250 מיליון שקלים בשנה; הפחתת תשלומי הצרכנים עבור עלויות התפעול, ההנהלה ומטה החברה, בשווי של כ-150 מיליון ש"ח בשנה; שינוי שיטת ההחזר להון, כך שתיפרש על שנים רבות יותר, תוך הקטנת הנטל השנתי על הצרכנים בשווי של כ-750 מיליון ₪ בשנה ועוד.

בחברת החשמל טוענים כי "ההחלטה התקבלה במקביל לעדכון השנתי למחיר החשמל לצרכני חברת החשמל, ומשקפת עבודה מקצועית מעמיקה שנערכה ברשות להידוק העלויות המוחזרות לחברה. החלטה זו אפשרה לרשות למתן את העלייה במחרי החשמל, באופן אחראי, שכן ללא תיקונים אלה, העלייה בתעריף החשמל לצרכן צפויה הייתה להיות גבוהה בהרבה". 

לאחר החלת צעדים אלה, תעריף החשמל לצרכן ביתי מייצג יעלה ב-8.2% אחוזים. גורמים נוספים שהובילו לעלייה בתעריף הם עיכוב בבניית תחנות הכוח המופעלות בגז שיאפשרו את סגירת התחנות הפחמיות המזהמות (1-4) באורות רבין; עיכוב בפרויקט הסבת שאר היחידות הפחמיות מיצור בפחם ליצור בגז ואי מתן אישור לשעות יצור נוספות בשל היתר הפליטה הניתן ע"י המשרד להגנת הסביבה על יחידות 6-9 באתר אשכול של חברת החשמל ; עליה חדה בשער החליפין; עליה מתמשכת במדד המחירים לצרכן; ועליות הריבית בארץ ובעולם.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

חברת החשמל תעלה את התעריף לצרכן ב-8.2% כבר בתחילת ינואר. תחסכו או תאלצו להיפרד ממאות שקלים נוספים בכל חשבון | מילן מועלם
דילוג לתוכן