חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש לנו חובל: בוגר אומנויות סיים את הקורס היוקרתי

דוד לוי שסיים את לימודי התיכון באומנויות סיים אתמול את הקורס היוקרתי בצה"ל | מילן מועלם

טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 התקיים אתמול בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות.

דוד לוי. צילום: דובר צה"ל

החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה בתווך הימי. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. את הקורס מסיימים 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.

בין המסיימים, סגן דוד לוי בן ה-21 מקיבוץ מפלסים בוגר קורס חובלים מחזור 146, שצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.

דוד מסיים את הקורס במגמת שיט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקת בשייטת ספינות הטילים. דוד למד בתיכון אומנויות באשקלון והרחיב תיאטרון, ערבית ופיזיקה.

בזמנו הפנוי דוד אוהב לטייל עם חבר, לראות סרטים וגם לעסוק בנגרות יחד עם משפחתו. לפני גיוסו דוד היה מדריך בתנועת הנוער העובד והלומד, ולקח חלק בהתנדבויות שונות שעוסקות בעיקר בקישור יהודים אמריקאים ויהודים ישראלים ובנוסף, לקח חלק בשנת שירות בפנימייה בתל אביב, "בפנימייה עיקר העשייה שלי היה להיות אח גדול לנוער בסיכון אשר נמצא בפנימייה" הוא מספר.

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי, דוד מספר שהשלב שהיה משמעותי עבורו היה שלב בסיסי, "בתחילת השלב קיבלתי את האחריות להיות חניך תורן, וקיבלתי אחריות גדולה והבנתי עד כמה הקורס יכול להיות משמעותי", הוא מספר.

במהלך הקורס עוברים הצוערים מגוון רחב של תרגילים ויוצאים להפלגות מבצעיות שונות, "שאתה נמצא בהפלגה מבצעית, אתה מבין את משמעות התפקיד שלך" הוא מספר בהתרגשות, "לא כולם יודעים מה זרוע הים עושה באמת, אבל אני גאה להיות חלק ממנה ולהגיד שאני משרת בספינת טילים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דוד לוי שסיים את לימודי התיכון באומנויות סיים אתמול את הקורס היוקרתי בצה"ל | מילן מועלם
דילוג לתוכן