חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד ניתן לחסוך בביטוח המשכנתא

קרדיט תמונה FREEPIK

רכישת דירה, כידוע, היא עסק לא פשוט ובוודאי לא זול. מרבית האנשים אשר מבקשים לרכוש דירה נדרשים לקחת מהבנק הלוואה, קרי משכנתא, על מנת שיוכלו לממן את רכישתה. לסכום הכסף שיקבלו מהבנק, הם יצטרכו להוסיף הון עצמי שחסכו וצברו עם הזמן, וכך יוכלו להשלים את הסכום הנדרש בשביל לשלם על הדירה. הבנקים, באופן טבעי, מעוניינים להגן על ההשקעה שלהם ולכן הם מציבים דרישות, קובעים תנאים ומגבלות, שלא יאפשרו לכל אחד לקבל משכנתא ומי שכן יקבל מהם משכנתא, יצטרך לעמוד באותן דרישות ותנאים שהבנק מציב. אחת מהדרישות היא רכישת ביטוח משכנתא. במאמר זה, נסביר תחילה מה זה ביטוח משכנתא, לאחר מכן איך אפשר לרכוש אותו, ולבסוף נפרט כיצד ניתן לחסוך בעלויות הרכישה. ביטוח משכנתא הוא למעשה פוליסה המורכבת משני חלקים, ביטוח מבנה וביטוח חיים. המטרה של ביטוח זה הוא להגן על ההשקעה של הבנק משתי זווית. זווית אחת אם נגרם נזק למבנה ואז הערך שלו עלול לרדת. זווית שנייה, אם קורה משהו ללווה והוא לא יכול לעמוד בהחזרי המשכנתא. בשני המקרים, הבנק יכול לממש את הפוליסה ולהיעזר בה בשביל לקבל את ההחזרים למשכנתא ולא להפסיד כתוצאה מהסיטואציה שנוצרה.

מה הן האופציות לרכישת ביטוח משכנתא?

בפני הלווים יש אופציות שונות לרכישת ביטוח משכנתא. הבנק ירצה ויעדיף שהלווים ירכשו מהם את הביטוח, כך הם יוכלו לייצר אפיק הכנסה נוסף. עם זאת, בפני הלווים עומדת אופציה אחרת הרבה יותר אטרקטיבית והיא לרכוש משכנתא דרך אחת מחברות הביטוח. חברות ביטוח שונות מציעות ביטוח משכנתא בתנאים שונים, ולכן הלווים אינם מחויבים לרכוש פוליסה דרך הבנק אלא יכולים לעשות זאת ישירות דרך חברת ביטוח. החוכמה היא לדעת כיצד לעשות את זה נכון בשביל לחסוך בעלויות.

כיצד ניתן לחסוך בעלויות של ביטוח משכנתא?

באופן טבעי, בשביל לחסוך בעלויות ביטוח משכנתא יש להיעזר באנשי מקצוע, קרי סוכני ביטוח שיכולים לספק את כל המידע על הפוליסות, לעזור להשוות ביניהן ובסופו של דבר לסייע בתהליך הרכישה עצמו. על מנת לחסוך בעלויות, יש לבדוק מה כל חברה, כאשר יש לקחת בחשבון, באופן סביר אדם צעיר, בריא, שאיננו מעשן ואין לו מחלות רקע או אירועים רפואיים משמעותיים בעבר, ייהנה מביטוח זול יותר מאשר אדם מבוגר או אדם שיש לו "תיק רפואי" משמעותי. גם לגבי החלק של ביטוח מבנה, יש לבדוק מה כוללות הפוליסות השונות בשביל שיהיה ניתן לראות איזו מהן באמת יכולה להשתלם מבחינה כלכלית וכן מבחינת התנאים. בשביל לחסוך, צריך לבדוק לא רק את העלויות של הפוליסה עצמה אלא את כל עלויות הביטוח בנפרד, לאורך תקופה של שנתיים-שלוש לפחות. הסיבה היא שהעלויות יכולות להשתנות ככל שעובר הזמן (הרבה מאוד חברות מציעות פוליסות שבשנים הראשונות העלויות זולות ואחר כך הן מתייקרות, חשוב לשים לב לכך). אופציה אחרת שיכולה לעזור בחסכון היא היכולת לעבור מחברה לחברה. כשרוכשים פוליסה מסוימת, לא חייבים להתחייב להמשיך ולהחזיק בה עד סוף תקופת המשכנתא. ברגע שאפשר לעבור מחברה לחברה במהלך תקופת הביטוח, אזי שניתן גם להתמקח עם החברה אודות המחירים וליהנות מסכום נמוך יותר. בשביל ליהנות מפוליסת ביטוח משכנתא משתלמת עבורכם, בתנאים ובעלויות, אתם מוזמנים לפנות אלינו. אנחנו בסוכנות הביטוח אנגלמן נדע לספק לכם את הפוליסה הטובה ביותר בשבילכם, בתנאים הטובים ביותר בשבילכם. צרו איתנו קשר עוד היום ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם עם כל המידע הרלוונטי בתחום.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן