חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי מומלץ לפנות למומחה חניכיים?

 

קרדיט תמונה PIXABAY

רבים סובלים מבעיות חניכיים לאורך חייהם, רוב מחלות החניכיים מופיעות בעשור הרביעי או החמישי של האדם אך כמובן שישנם מקרים של ילדים ונוער שגם הם סובלים מבעיות חניכיים. מחלות חניכיים עלולות להוביל לאובדן שיניים ולמעשה מעניקות לאדם סבל רב ואי נעימות. אל מומחה חניכיים מומלץ לגשת כבר אם אתם חשים בחניכיים רגישות ושמשהו אינו כשורה. אם מושכים את הזמן ומתמהמהים בקביעת תור אל מרפאת מומחים עלולים להגיע בשלב מורכב יותר המצריך טיפול רחב ולעיתים מסובך יותר.

בעיות חניכיים מלוות רבים בשנות חייהם המתקדמות. כאבי חניכיים ובכלל מחלות חניכיים עלולים להופיע עקב הזנחה מתמשכת של המטופל. אם אתם מזהים אחד מהסימנים שנציין בהמשך, מומלץ לפנות למומחה חניכיים על מנת שיבחן את הבעיה, ישלול מצבים חמורים וימצא טיפול לבעיה הקיימת. ככל שתקדימו לפנות לרופא אתם מונעים החמרה של הבעיה ויכולים להציל את השיניים הטבעיות הקיימות בחלל הפה שלכם וגם למנוע תופעות לא נעימות אחרות שעלולות הופיע.

מהם הסימנים שיכולים להעיד על בעיות חניכיים?

אחת התופעות המוכרות ביותר שרבים מהמטופלים מספרים אלו נפיחות ודימום מהחניכיים. המטופלים מבחינים לראשונה בדימום בזמן צחצוח השיניים והנפיחות מורגשת בחלל הפה לאורך היום. ישנם כמובן אנשים הסובלים מחניכיים רגישות יותר והם יעידו כי מופיע דימום מהחניכיים גם במקרים אחרים לאורך היום.

תופעה נפוצה אחרת שרבים ניגשים למרפאת מומחים לחניכיים היא כאשר הם מבחינים ברגישות יתר כאשר הם אוכלים או שותים מזון ומשקאות חמים או קרים. התגובה באזור החניכיים והשיניים עם הרגישות החדה גורמת לסובלים תחושת כאב ואי נעימות בכל פעם שהם אוכלים או שותים חם וקר.

עוד סימן מוכר בקרב מטופלים רבים זה נסיגת חניכיים, במקרה של נסיגת החניכיים מומלץ לפנות לרופא מומחה בהקדם האפשרי על מנת למנוע הרס של רקמות החניכיים. הנזק שנגרם לחניכיים הוא בהחלט הדרגתי ואינו פתאומי ולכן חשוב לאבחן את הבעיה בשלביה המוקדמים על מנת להימנע מסבל ארוך ומיותר וכמובן מהחמרת המצב.

האם העירו לכם לאחרונה על ריח רע מהפה? אם כן, גשו אל מומחה חניכיים מומלץ בהקדם האפשרי כדי שהוא ישלול מחלת חניכיים מתקדמת. למעשה ריח רע מהפה שאינו עובר עם לעיסת מסטיק או בצחצוח שיניים יכול להעיד על דלקת חניכיים מתקדמת בחלל הפה.

מה אפשר לעשות ולמי מומלץ לפנות?

מחלות ובעיות חניכיים יכולים להעיק על כל אחד מאתנו, יש מי שסובל יותר ויש מי שפחות, זה תלוי גנטיקה וכמובן תלוי בשמירה על השיניים ובכלל חלל הפה. מומחה חניכיים מומלץ, מוכר ומנוסה יכול לאבחן את המקרה שלכם בצורה מקצועית ואחראית, להציע לכם טיפול שמתאים למצבכם ולאפשר לכם לחזור לחיים תקינים, נעימים ומחייכים. אם אתם חשים סימן אחד או יותר מאלו שצוינו מעלה, אל תהססו וצרו קשר עם מרפאת מומחים בהקדם האפשרי.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן