חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי מומלץ לקחת הלוואה לעסק? המדריך המלא

קרדיט תמונה FREEPIK

כידוע לכולנו, המציאות הכלכלית המתלווה אל שגרת החיים במדינת ישראל, במיוחד במהלך השנתיים האחרונות בעקבות המגיפה, מובילה לכך שמגוון רחב של בעלי עסקים במדינה, בין אם מדובר על בעלי עסקים חדשים ובין אם מדובר על וותיקים, נאצלים לקחת הלוואה במטרה להציל את בית העסק שלהם מפני סגירה או לחילופין במטרה לתחזק אותם לאורך זמן. זאת בעוד כי ניתן לומר בצורה חד משמעית כי לקיחת הלוואה מהווה פעולה בלתי נמנעת בקרב בעלי עסקים במדינת ישראל. הלוואה לעסק יכול להעניק לעסק ותיק את האפשרות להינצל מקריסה כלכלית, לסייע בהוצאות הנדרשות בעסק כדוגמת שיווק, פיתוח, עובדים ולא פחות חשוב – מאפשרת לעסק חדש את האפשרות לצבור תאוצה במטרה להצליח ולהיחשף. כמו כן, חשוב לציין כי הבעיה מתחילה בעת בה בעל העסק לא מבצע את הבדיקה הנכונה מראש בכל הסובב סביב סוג ההלוואה שעליו יהיה לקחת לעסק שלו, בהתאם למצב הנוכחי אליו הוא נתון. אי לכך, חשוב לוודא כי אתם מתייעצים עם מקצוע מנוסה בכל העניין ההלוואה טרם מעמד החתימה.

הצרכים לבחירת הלוואה לעסק

הצרכים השונים שלשמן בעל עוסק נוטה לקחת

הלוואה לעסק הן מגוונות במיוחד וכן, המושג "הלוואה לעסק" בדרך כלל יוצר קונוטציה שלילית בקרב בעלי עסקים רבים. זאת בעוד כי הדעה הציבורית הרווחת נוטה לא פעם להאמין כי מישהו שלקח הלוואה עשה זאת בעקבות זמנים קשים, אך בעת בה מדובר על בעלי עסקים, ניכר כי המציאות משדרת תמונה אחרת לחלוטין, לפחות בחלק מהמקרים. על כן, אפשר לומר כי לא פעם בוחרי בעלי עסקים כאלו ואחרים בהלוואה במצב בו הם לא ניהלו את תזרים הכספים שלהם בעסק כראוי, או לחילופין במצב בו העסק חווה נפילה לא צפויה לאור הכנסותיו. אך באותה נשימה חזור לזכור כי בעל עסק מנוסה שיודע מה הוא עושה, ידע לבצע תכנון מדויק ונכון של פריסת הכנסותיו והפסדיו ביחס לגובה ההלוואה וכך למעשה, למנף את העסק.

האם הצרכים של ההלוואה משפיעים על התזמון?
התשובה היא חד משמעית כן. התזמון בלקיחת הלוואה לעסק מהווה פרמטר משמעותי במיוחד בקרב בעלי העסקים השונים. לאור העובדה כי הלוואה היא דבר בלתי נמצא בקרב בעלי עסקים, ההמלצה תהיה לא להתנגד לרעיון מלכתחילה שכן, בעל עסק אשר יודע מה הוא עושה ידע לאבחן מראש את התקופות בהן הוא יחווה נפילות בתזרים המזומנים בעסק. אי לכך, בהתאם לאותו צפי יוכל בעלי העסק להחליט מתי מדובר בתקופה נכונה לקחת הלוואה לצורך מינוף העסק שלו, הלוואה כזו שתעניק לו את האפשרות להשאיר את העסק יצב, אך באותה נשימה לא תהווה את המפלט האחרון של העסק.

רוצים לשמוע עוד על הלוואה בערבות המדינה? כנסו לאתר GLS פיננסים

הכתבה בחסות Aramapp בניית אתרים קידום פרסום.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן