חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגן מפקד תחנת אשקלון: "עירנות התושבים חשובה"

מעצר השוהים הבלתי חוקיים, הלחץ של התושבים, תגבור הכוחות וגם הפייק ניוז: רפ"ק אבי עמר מתייחס למציאות הבטחונית המדאיגה | מילן מועלם

המשטרה העלתה אתמול את הכוננות בכל רחבי הארץ, לרמה הגבוהה ביותר, נוכח הפיגועים הקשים שהתרחשו בשבוע האחרון ואתמול בפרט. כפי שפורסם כאן הבוקר, המשטרה עצרה עד כה ארבעה שוהים בלתי חוקיים בשכונת עיר היין, ומגמת הנוכחות המשטרתית המוגברת צפויה להימשך גם בימים הקרובים.

סגן מפקד תחנת אשקלון, רפ"ק אבי עמר, התייחס למתיחות הבטחונית ואמר ל'זירה': "אנחנו מתוגברים בהרבה כוחות כדי לתת יותר בטחון לתושבים. אנחנו כתחנה נמתחנו לכל כיון עם הנחיה של משטרת ישראל לעיבוי כוחות ומעבר למשמרות שילדי, משמע משמרות של 12 שעות במקום 8, מה שנותן הרבה יותר שיטור ברחובות. אני מעבה כוחות במסגרת התחנה ומקבל עוד 20 שוטרים מבחוץ שיתגברו אותנו. אנחנו פרוסים בכל רחבי העיר בדגש על מקומות הומי אדם, חופי רחצה, אזור המרינה, דלילה, רחוב הנשיא וכמובן מוסדות חינוך".

בעניין הפועלים הערבים שנמצאים מידי יום בסמוך לבית הספר אומנויות אמר עמר: "היום כבר בשעה 6.30 בבוקר הגענו לאומנויות, בדקנו את הפועלים ואנחנו מנסים להרחיק אותם בדרך חוקית. אני מבין את התסכול של הורים ששולחים את הילדים שלהם לבית ספר שיש לידו ריכוז גדול של בני מיעוטים, גם אם הם חוקיים. אנחנו מבינים את זה ופועלים למגר את התופעה".

על מעצר השבח"ים אמר: "התחלנו את המבצע הבוקר וכבר יש לנו ארבעה עצורים. המעצרים של שוהים בלתי חוקיים ימשכו גם לאורך היום וגם בימים הקרובים, אנחנו לא עוצרים".

עיריית אשקלון הודיעה אמש על הקמת יחידת אופנוענים יוצאי יחידות קרביות שתחל לפעול כבר ביום חמישי בעיר. רפ"ק עמר בירך על המהלך וסיפר כי השבוע קיים הערכת מצב עם ראש העיר גלאם והנחה אותו להוציא לרחובות עובדי עירייה הכפופים לאגף הבטחון: "אנחנו לא מעורבים ביחידת האופנועים של העירייה, זה מבורך ואם ראש העיר יצליח לגייס לוחמים או יוצאי יחידות קרביות, עוד יותר טוב. יחידת האופנועים של המשטרה כבר פועלת וראינו את החשיבות שלה אתמול בפיגוע בבני ברק. יש לנו יחידה שפועלת בשעות הפעילות בעיר בין 10 בבוקר לעשר בלילה. הם נמצאים בכל מקום. הייתה לי ביום ראשון הערכת מצב עם תומר גלאם וביקשתי שכל מה שקיים בעירייה מבחינת קבט"ים ונושאי כלי נשק, שיצאו החוצה ולא ישארו במשרדים".

לסיום, התייחס עמר לפייק ניוז שרץ ברשתות החברתיות וזורע פחד ואימה בקרב התושבים: "קחי לדוגמא את אתמול בערב, אחרי הפיגוע בבני ברק, תושבים הפיצו שברחוב יפה נוף ישנם בני מיעוטים שחוגגים את הפיגוע ולמקום הגיעו אנשי שב"כ והם הועברו לחקירה. זה לא קרה, זה פייק ניוז. היה דיווח על נוכחות של בני מיעוטים, הגיעו לשם שוטרים ובדקו אותם ובזה זה נגמר. אנחנו במציאות בטחונית מורכבת ולכן המשטרה העלתה את רמת הכוננות ויש נוכחות גדולה ברחובות. צריך להימנע מפייק ניוז ולא להפיץ דברים ברשתות החברתיות. בנוסף לכך, עירנות האזרחים חשובה. מי שמבחין באדם חשוד או התרחשות חשודה, שיחייג מיד למוקד 100 של המשטרה וידווח. השוטרים יגיעו ויבדקו. הציבור הוא העיניים שלנו בחוץ".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

מעצר השוהים הבלתי חוקיים, הלחץ של התושבים, תגבור הכוחות וגם הפייק ניוז: רפ"ק אבי עמר מתייחס למציאות הבטחונית המדאיגה | מילן מועלם
דילוג לתוכן