חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובדי קצא"א נגד ח"כ טל

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, מגבה את עובדי החברה: "מגנה בתוקף את דבריו החמורים של ח"כ אלון טל נגד עובדי חברת קצא"א" | מילן מועלם

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, נותן גיבוי מלא למכתב חריף שהוציאו עובדי חברת קצא"א נגד ח"כ אלון טל, שלטענת העובדים משחיר את שמם מעל כל במה אפשרית ומסית נגדם ונגד החברה, תוך הטלת מלוא האחריות לנזקים סביבתיים שנגרמים על החברה, ללא כל נתון עובדתי.

בהזדמנויות רבות כינה ח"כ טל את עובדי החברה "עבריינים סביבתיים, רשלנים, עובדים שיש להחמיר את הענישה נגדם". לדברי העובדים, בדיון בוועדת הכנסת בנושא התחלואה באשקלון, הפנה טל אצבע מאשימה כנגד חברת קצא"א בזמן שעל פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, מתקן קצא"א באשקלון מוקף במפעלים שמדורגים במקומות הראשונים בארץ בזיהום אוויר. בנוסף, קצא"א כלל לא מוזכרת ברשימת המזהמים של המשרד להגנת הסביבה.

העובדים כתבו לטל כי פעולות אלו הינן זריית חול בעיני הציבור, ללא נתונים מבוססים, תוך כדי שימוש בפופוליזם והלהטת הציבור כנגד חברה ממשלתית בעלת חשיבות אסטרטגית חסרת תקדים למשק הישראלי.

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, הצטרף לדברים: "עובדי חברת קצא"א הינם מהמסורים והמקצועיים ביותר במשק הישראלי. עובדי החברה עובדים עשרות שנים, בתנאי שטח קשים, ימים, לילות, סופי שבוע וחגים על מנת להבטיח שתהיה אנרגיה במדינת ישראל. בזכות העבודה המקצועית של עובדי החברה, מדינת ישראל נהנית מאספקת דלק שוטפת לצבא, לתעשייה, לבתי החולים, לתחבורה, גפ"מ לתעשייה ולבתים, גז טבעי ופחם. לא יהיה זה מופרך לומר שקצא"א הינה עורק האנרגיה הראשי של מדינת ישראל. עובדי החברה התייצבו בעבודה בכל מבצע צבאי, תחת מתקפה מאסיבית של רקטות וסיכון חיים ממשי. עובדים השאירו משפחות בבתים במלחמות והתגייסו לעבודה על מנת להבטיח שלטנקים ולמטוסי צה"ל יהיה סולר ודס"ל. בזמן שרוב אזרחי המדינה יושבים במרחבים מוגנים, עובדי קצא"א נמצאים בשטח, לרוב ללא מיגון, על מנת לטפל באירועי חירום עבור כלל אזרחי מדינת ישראל. קצא"א משקיעה בשנים האחרונות משאבים אדירים בנושא הגנת הסביבה, וכלל עובדי החברה מחויבים לכך", ציין גואטה.

עובדי החברה הזמינו את ח"כ טל לבקר שוב במתקני החברה ולהתרשם מהמערכות החדשות שהושקעו בחברה וממערך כוח האדם שהוגדל בחברה עבור הגנת הסביבה. העובדים ציינו כי לפני כשנה הוזמן ח"כ טל לביקור בחברה, התקבל בחום והוצגו בפניו כלל היכולות המקצועיות של קצא"א. כיום, אמרו העובדים כי הם מגיעים למסקנה שמטרת ביקור זה לא הייתה לימוד יכולות החברה, אלא בחינת דרכים נוספות לתקוף ולהכפיש את שמם הטוב.

העובדים קוראים לח"כ טל להפסיק את המתקפה האובססיבית אשר גורמת נזק להם ולמשפחותיהם: "אנו לא אויבי העם, אנו מהעובדים החיוניים והחשובים ביותר למשק. ברור לנו הצורך הפוליטי לפנות לאוכלוסיות מסוימות על מנת להצטייר כ'מגן העם', אך חשוב לשמור על מקצועיות והגינות ולהימנע מדמגוגיה ונתונים לא מבוססים, כמצופה מנבחר ציבור שתפקידו להגן גם עלינו", סיכמו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, מגבה את עובדי החברה: "מגנה בתוקף את דבריו החמורים של ח"כ אלון טל נגד עובדי חברת קצא"א" | מילן מועלם
דילוג לתוכן