חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי – מדוע הקרבה הגיאוגרפית חשובה?

קרדיט תמונה FREEPIK

בעידן פוסט הקורונה, מרבית בעלי העסקים ונותני השירותים מאפשרים ללקוחותיהם לקבל שירות מרחוק. בנקים, מוסדות ממשלתיים ובעלי מקצועות חופשיים הגיעו לכלל מסקנה כי כיום, אין הכרח להיפגש עם הלקוח באופן פרונטלי וניתן להעניק את השירותים המוצעים מרחוק לכל דורש. למעשה, העולם הפך לכפר גלובלי שבו שיקולי מרחק בין נותן השירות למקבל השירות כמעט ולא נלקחים בחשבון. יחד עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, לאפשרות קבלת שירות מרחוק ישנם יתרונות וחסרונות – תלוי בשירות המבוקש ובזמינותו של נותן השירות. בכתבה הבאה, בחרנו להתמקד בשאלה מדוע כדי לכם לבחור בעורך דין פלילי שמשרדו נמצא באזור מגוריכם.

מדוע חשוב לבחור בעורך דין פלילי שמשרדו נמצא באזור מגוריכם?

על מנת להשיב לשאלה זו, חשוב להבין מהם תחומי העיסוק של עורך דין פלילי. בדרך כלל, עורכי דין פליליים מלווים את לקוחותיהם בחקירה במשטרה, בבית המשפט במסגרת דיוני הארכת מעצר וכן בניהול התיק עצמו כאשר מוגש כתב אישום. ישנם מקרים שבהם עורכי דין פליליים מטפלים אף מבלי לצאת מהמשרד, כגון: בקשה לשינוי עילת סגירה, מחיקת רישום פלילי, בקשות חנינה וכיוצא באלה. כאשר אדם זקוק לייעוץ לפני חקירה במשטרה, אין לחוקרי המשטרה "את כל הזמן שבעולם" להמתין לעורך דין, על פי נהלי המשטרה על חוקרי המשטרה להמתין פרק זמן סביר עד לבואו של עורך הדין. לכן, אם תושב חיפה נעצר והוא זקוק לייעוץ לפני חקירה בתחנת המשטרה בחיפה, רצוי שיפנה לעורך דין פלילי בחיפה , וזאת בשל העובדה כי עורך דין שמשרדו נמצא באזור – בהכרח יגיע מהר יותר לתחנת המשטרה. בדומה לכך, אדם המתגורר בחדרה והוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה, אם אותו נאשם יבחר בעורך דין פלילי המתגורר באזור הדרום – ברי כי הדבר יוביל להתייקרות שכר הטרחה. לכן, רצוי שאותו נאשם יפנה לקבלת ייצוג מעורך דין פלילי בחדרה .

אבל אם עברתי דירה ויש עורך דין פלילי ספציפי שטיפל בי בעבר והייתי מרוצה ממנו?

כל עוד לא מדובר בייעוץ לפני חקירה או בדיון הארכת מעצר (שאפילו אליו עורך דין יכול להגיע מרחוק, אבל יתומחר בהתאם), ניתן בכל זאת לשקול לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי שמשרדנו אינו באזור מגוריכם. יחד עם זאת, מומלץ לעשות כן רק אם קיבלתם רושם חיובי ביותר מאותו עורך דין או אם חוויתם ייצוג מוצלח איתו בעבר. כאן המקום להדגיש כי ככל שעורך הדין גר במרחק רחוק יותר מבית המשפט – שכר הטרחה יהיה בהכרח גבוה יותר. על כן, אנחנו סבורים שיש לבצע איזון ולבסוף לבחור את עורך הדין לא רק על פי שכר הטרחה אלא תוך שקילת המיקום הגיאוגרפי, מקצועיותו ושכר הטרחה אותו הוא דורש.

בהצלחה!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן