חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע להפסקת האש: שקט מדומה או הרתעה אמיתית?

המדיניות החדשה אותה אימצה ישראל תוביל לשקט אך בדרג הביטחוני-מדיני מבינים כי מדובר בפלסטר זמני אל מול כאב ראש אחד גדול - רצועת עזה | מילן מועלם

מבצע מגן וחץ הסתיים כשבישראל מרוצים מאוד מהתוצאה. ראשי הג'יאהד האיסלאמי ברצועת עזה חוסלו במבצע מדוייק ונחוש ובעצם, אחרי ביקורת נרחבת נגד הרפיסות שהציגה הממשלה מול הטפטופים, נראה כי אזרחי הדרום יצאו מרוצים מהסבב הנוכחי. 

אלא שלא תמימים תושבי האזור ומורגלים לסבב מעת לעת וגם כעת פנינו לסבב הבא. יש לא מעט סיבות שיכולות להוביל ללחימה מחודשת אך במערכת הביטחון משוכנעים שתקיפת הדיונות המתמשכת מאחורינו והממשלה הנוכחית החליטה להרתיע את ארגוני הטרור בעזרת הכותרת: חיסולים ממוקדים.

יום שלישי למבצע מגן וחץ: המשטרה פועלת באשקלון

No Description

לאורך השבוע הרשתות החברתיות התמלאו באיומים לקראת מצעד הדגלים. היו מי שהאמינו שירי רקטי יבוצע בשל ההחלטה המבורכת שלא לשנות את תוואי המצעד שכן, מדינת ישראל היא מדינת היהודים ואיש לא יכול לערער זאת וירושלים כולה – בידנו. ארגוני הטרור איימו ואיימו וברגע האמת דממו שכן ישראל העבירה דרך מצרים מסר ברור שמדיניות החיסולים כאן כדי להישאר.

עובדה זאת מנעה מחמאס לחדש את הלחימה. חמאס שאמנם על פי ההערכות מחזיק מלאי רקטות מכובד לא מעוניין בשלב זה לפחות להתמודד מול האיום ומעדיף להמשיך לשמור על השקט המתוח. ראשי ארגון הטרור חיים בפחד וממעטים לצאת לרחובות ולהסתובב בביטחה שכן המסר שהועבר הוא שהחיסולים הבאים יגיעו עד לפתח ביתם. 

תקיפה ברצועת עזה. דו"צ

No Description

ישראל הוכיחה לג'יהאד האסלאמי שהמודיעין שלה טוב מבעבר, יעידו על כך "הבכירים" שחוסלו בבתיהם. חמאס לא מעוניין לנסות בשלב זה את איומי ישראל שעדיין מרחפים מעל הרצועה ולמרות זאת הלחץ על ארגון הטרור השולט ברצועה – להילחם בישראל, הולך וגובר. 

בימים האחרונים פורסמו מאמרים רבים בתקשורת הערבית לפיהם ישראל מסרבת להתחייב להפסיק את החיסולים הממוקדים ולא מן הנמנע כי כאלה יתרחשו גם ללא סבב לחימה אלא במפתיע כפי שקרה בל"ג בעומר.

ישראל מחפשת פתרונות לרצועת עזה ויודעת שסבב נוסף הוא רק עניין של זמן. מבצע שומר החומות היה תצוגת תכלית נהדרת של צבא ההגנה לישראל על חמאס שאמנם ממשיך להתחמש אך לא ממהר לנסות שוב את ישראל. מבצע מגן וחץ הוכיח לג'יהאד האסלאמי שאל לו לירות רקטות לישראל מתי שמתחשק לו. ישראל בהחלט הצליחה להחזיר לעצמה את ההרתעה אך כאמור, הסבב הבא הוא רק עניין של זמן וגם בישראל מכירים בעובדה זו.

עוד דווח השבוע ברשתות החברתיות ובתקשורת הערבית כי חמאס זוכה לבוז ולעג מצד עמו על רקע בחירתו שלא להגיב על "חילול ירושלים" במצעד הדגלים. ההמון המוסת בציבור הערבי קיווה לראות תגובה מצד ארגון הטרור שכאמור לא הפסיק לאיים אך ברגע האמת בחר להישאר בחוץ. מעמדו וערכו של ארגון הטרור נמצא בשפל אך כפי שכבר אמרנו – הפחד מחיסולים ממוקדים ותגובה בלתי מידתית כפי שהבטיחה ישראל – משאיר אותם בשלב זה מחוץ לתמונה. 

"אין על החיילים שלנו": המחווה המרגשת של הנהגת ההורים במהלך מגן וחץ

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

המדיניות החדשה אותה אימצה ישראל תוביל לשקט אך בדרג הביטחוני-מדיני מבינים כי מדובר בפלסטר זמני אל מול כאב ראש אחד גדול - רצועת עזה | מילן מועלם
דילוג לתוכן