חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוטרים עם חזון

כשהם מצויידים בדגלי ישראל, ספרי תורה ושופר, שוטרי תחנת אשקלון טיפסו למצדה בזריחה לתפילה משותפת וקבלת חזון התחנה בהובלת המפקד סנ"צ מאיר חכמון: "מביא את הדמות הפיקודית שלי מרגש ולא מסמכות" | תיעוד מהמסע המופלא | מילן מועלם

כשסנ"צ מאיר חכמון קיבל את ההודעה על מינויו למפקד תחנת אשקלון, היו לו חודשיים לתכנן את התפקיד החדש. ענייני העשיה, מניעה, הסברה והאכיפה היו כבר חלק מהאקלים הארגוני והמטרות היו ידועות וכך גם הדרך, אבל לחכמון הפריע דבר אחד והוא היעדר חזון מוחשי ומוצהר שיהיה בליבו של כל שוטר ושוטרת בתחנה.

חכמון החליט לכנס את הקצינים הבכירים בתחנה ולכתוב יחד איתם חזון שבסוף התהליך יוטמע כמצפן התחנה בטקס מיוחד. 

"הייתה לי תמונת ניצחון לסיום התפקיד, אני לא מבטיח הבטחות אלא רוצה לפרוע את השטרות בסוף ורציתי לכתוב חזון לתחנה שעל פיו נעבוד", סיפר השבוע חכמון ל'סקופ' על האירוע הייחודי שהפיק. 

ובחרת לתת לצוות לכתוב את החזון, למה? 

"רציתי שהשוטרים בתחנה יגידו איך התחנה צריכה להיראות בעוד שנה או שנתיים, רציתי שיוכלו להגיד מה הם עשו עבור התושבים. עשינו כמה דיונים על החזון עד שהוא אושר על ידי".

לא הסתפקת רק בכתיבת החזון, הלכת גם על אירוע מיוחד.

"נכון, רציתי להטמיע בכל אחד בתחנה את החזון. לגעת ברגש של השוטרים. יש בחזון המון רגש וערכים, הוא נכתב מבפנים, והיינו צריכים להטמיע אותו בדרך שתיגע בלבבות. לא רציתי שזה יסתיים ברמת השלט שממוקם בכניסה לתחנה".

עולים למצדה

הדרך עליה מדבר סנ"צ חכמון, הייתה בהחלט מרגשת לדברי שוטרי התחנה. בשעת לילה מאוחרת לפני כשלושה שבועות, יצאו יחדיו אל מצדה, כחלק מהחלטה להגיע אל החזון בתחושת מאמץ ושליחות.

תפאורה מיוחדת בסגנון בית כנסת הוקמה במקום על ידי צוותי הלוגיסטיקה מבעוד מועד, וכשהשוטרים הגיעו אל מצדה הם צפו בתחילה במופע האור קולי, חלקם לראשונה בחייהם, שם דיבר חכמון על הגבורה במצדה והשליך את נאומו על חזון התחנה.

כשהגיעה העת לעלות אל מצדה, הגיעו למקום במפתיע עשרות צעירים במסגרת "תגלית" שהצטרפו לעליה המיוחדת מצויידים בדגלי ישראל וספרי תורה ושלט ענק עליו נכתב חזון תחנת משטרת אשקלון.

הכנסת המון רגש לתוך הטקס כשבעצם מהצד נראה ששוטרים הם עם קשוח יותר, אנשים רציניים ורציונלים שצריכים לנטרל את הרגש.

"היה המון רגש, הגענו למצדה עם הרב המחוזי שלנו, רפ"ק ראובן כמיל שתקע בשופר וליווה אותנו. עלינו למצדה שכל אחד מחזיק בתורו את ספר התורה ודגלים והגענו לפסגה בדיוק כפי שתכננו, בזריחה. כל קצין לקח פיסקה מהחזון והקריא אותה, לא האמנתי שנגיע לשלמות שכזאת עם הטמעת החזון. אחרי שחזרנו, תלינו את השלט בתחנה, ומאז כל שוטר שמגיע בבוקר ומעביר כרטיס ורואה לימינו את החזון וגם מרגיש אותו בליבו אחרי הטקס שערכנו".

איך הגיבו השוטרים בתחנה?

"כולם התרגשו, כל אחד מהמקום שלו. אצלנו בתחנה לא מסתכלים על הראשון בכל חודש, יום המשכורת, או על התנאים הסוציאלים. אנחנו רוצים שהשוטרים ירגישו שליחות בעבודה שלהם. אם שוטר לא יבוא עם רגש כשהוא מטפל בקשיש, בגיר, קורבן, קטין וגם בעבריין אז הוא יפספס. אם הוא יהיה קר ואפטי, העבודה לא תתבצע כמו שצריך ולשם אני לא רוצה להגיע. כולם מפתיעים אותי בכל פעם מחדש ברמה של השירות לקהילה".

תן דוגמא.

"סיפור אחד מיני רבים, יש לי שוטר שלפעמים עובד בביטוח לאומי ואם הוא שומע שם סיפור על אם חד הורית שנתקלת בקשיים או על מקרר ריק, הוא מגיע לכאן עם הסיפור ומיד כולם מתגייסים על אף שזה לא חלק מתפקידם. כבודה של המשטרה פנימה, אנחנו לא רוצים להפיץ פעילויות מסוג זה".

הגעתם לטקס עם ספרי תורה ודגלי ישראל. בימים שיש המון תסיסה סביב העניין הזה, כולם זרמו איתך?

"האמת שחששתי כי כל אחד רשאי לפעול כפי שהוא מאמין אבל גם אם אתה שוטר מוסלמי שמגיע למעמד כל כך מיוחד ומרגש, החסמים יורדים. לא כל מי שהגיע התפלל. היו שישבו וצפו בזריחה, היו שהצטלמו והיו שצפו בנו מניחים תפילין בנץ לצד הצעירים מתגלית. כל אחד לקח את מה שהוא אוהב ומתחבר אליו בטקס. אצלנו אין שום דבר מהכרח. גם השוטרים בתחנה הם שכתבו את החזון והמילים בו, הכל מרצונם החופשי".

ואיך היו התגובות במשטרה לאירוע?

"מדהימות. אני עשיתי את זה בשביל התושבים ובסופו של דבר, האדוות מהאירוע הגיעו רחוק גם לרמת המחוז ומחוזות אחרים. כולם פרגנו ואמרו שזה ריגש אותם ואני שמח על כך. זאת לא מילה גסה לומר שאנחנו משרתי הציבור. אנחנו כאן כי לציבור מגיעה איכות חיים".

נראה שאתה מבצע את התפקיד הלא פשוט שלך עם המון רגש. זה משהו שקרה לך עם השנים בשירות או פשוט חלק מהאופי שלך?

"אחרים צריכים לענות על השאלה שלך. אני יכול לבוא ולהיות לא צנוע ולומר שככה גדלתי ואין ספק שהמשטרה מעצבת את הבנאדם אבל לא בטוח שכל אחד עבר את הדרך שאני עברתי לאורך 22 שנות שירות במרחב לכיש ולא בהכרח שכל אחד גדל עם הערכים שאני קיבלתי מהבית. אני מביא את הדמות הפיקודית שלי מרגש ולא מסמכות. לאורך הזמן ראיתי שזה הצליח וברוך ה' אני שמח על מקומי כמפקד תחנת אשקלון ומרגיש טוב ומסופק. חשוב גם לומר שמה שגורם להצלחה של התחנה זה לא אני, אני רק מנווט קצת. מה שגורם להצלחה זה השוטרים והקצינים בתחנה".

——————-

"באשקלון יש איכות חיים"

אחרי תקופה יחסית שקטה, בשבועיים האחרונים חלה עליה באירועים הפליליים שקשורים בעיקר לסכסוך המתמשך בין ארגוני הפשע של שלום דומרני ובני שלמה.

למרות זאת, חכמון טוען כי ההרתעה נמצאת בשיאה ולאירועים המדוברים ישנו קשר ברור לסכסוך בין הארגונים וכמות הסיכולים עולה משמעותית על כמות האירועים הפליליים שאכן יוצאים לפועל.

"כמו שאמרת, עד לפני שבועיים היה כאן "משעמם" כפי שאת קוראת לזה. לנו ממש לא היה משעמם. אנחנו עובדים מסביב לשעון, יש לנו המון פעילות לילית וזה שאין כתבות מפוצצות כמו שאתם אוהבים לא אומר שהמשטרה לא עובדת. אנחנו עסוקים ללא הרף בסיכול ומניעה. אנחנו אולי עושים לכם הכתבים משעמם אבל אנחנו בשטח כל הזמן ואני גאה במקום שאשקלון נמצאת בו היום", אומר חכמון ומוסיף: "אם בעבר אשקלון הייתה ממותגת כעיר פשע אז התדמית הזו כבר מזמן לא קיימת ויש פה ניקוי יפה מאוד של עבריינים שנכנסו לכלא בתקופה האחרונה. מה שקורה בשבועות האחרונים קשור חד משמעית בסכסוך בין הארגונים ולא אוכל להרחיב על כך אבל אנחנו בשליטה על רצף האירועים ונבצע מעצרים בזמן שלנו".

למרות האירועים האחרונים אתה עדיין חושב שיש איכות חיים טובה באשקלון?

"אשקלון הפכה להיות מקום טוב לתושבי המרכז וגם לתושבים מערים אחרות בדרום. בוודאי שאני חושב שאיכות החיים כאן היא טובה. אנחנו רואים איך רמת השירות עלתה בזכות שיתוף פעולה מצויין שלנו עם כלל הגורמים וגם תחושת הביטחון עלתה וזה חד משמעית קשור לחזון".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

כשהם מצויידים בדגלי ישראל, ספרי תורה ושופר, שוטרי תחנת אשקלון טיפסו למצדה בזריחה לתפילה משותפת וקבלת חזון התחנה בהובלת המפקד סנ"צ מאיר חכמון: "מביא את הדמות הפיקודית שלי מרגש ולא מסמכות" | תיעוד מהמסע המופלא | מילן מועלם
דילוג לתוכן