חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שומרים על הבריאות

חדש בגנים ובבתי-הספר בשדרות: מערכות חכמות להשמדת 99.9% מווירוסים | מילן מועלם

בשבועות הקרובים עיריית שדרות תצא לדרך עם פרויקט ענק להתקנת 230 מערכות חכמות מתקדמות בגני הילדים ובתי הספר בעיר, המטהרות ומסננות אוויר בחללים סגורים תוך ניטור איכות האוויר בזמן אמת.

המערכת שנבחרה להתקנה במערכת החינוך בעיר הינה של חברת 'אורה אייר' הישראלית שביכולתה להתריע לגורמים המוסמכים בבית הספר כאשר רמת הזיהום מסוכנת לתלמידים וכאשר בכיתה ספציפית ישנה בעיה של איכות האוויר תוך טיהור החלל הסגור המזוהם. הטכנולוגיה של 'אורה אייר' פועלת באמצעות תהליך טיהור ייחודי בן ארבעה שלבים, שמבטיח טיפול בחלקיקים, גזים ולחות, ובתוך כך קוטל 99.9% מהווירוסים, חיידקים, עובשים וכיוב'. המערכת של 'אורה אייר' אפקטיבית גם נגד אלרגיות שונות.

התקנת המערכות יצאה לדרך לאחר שבחודש דצמבר 2021 משרד החינוך החל בביצוע פיילוט, במסגרתו הותקנו מערכות של 'אורה אייר' במוסדות לימוד בירושלים. זמן קצר לאחר תחילת הפיילוט, הנתונים שאסף משרד החינוך הצביעו על כך שהימצאות מערכות של 'אורה אייר' בחלל הסגור הובילה לירידה של כ-30% אחוזים בהידבקות בקורונה בהשוואה לחלל סגור ללא מערכות שכאלה.

על רקע הצלחת הפיילוט, משרד החינוך פרסם קול קורא שכותרתו "רכישה, התקנה ותחזוקה של מטהרי אוויר נוכח מגפת הקורונה", ושבמסגרתו ניתנת האפשרות לרשויות שלטון בישראל לעיריות ברחבי הארץ להתקין פתרונות טכנולוגיים לאיכות אוויר במוסדות לימוד במימון של מדינת ישראל. עיריות רבות, כדוגמת תל אביב, מעלה אדומים, נשר, ועוד, בחרו להתקין את הטכנולוגיה של 'אורה אייר' ובימים אלו מציינים ב'אורה אייר' את ההתקנה ה-4,500 במערכת החינוך.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "עיריית שדרות ממשיכה כל העת בשדרוג המערכות העירוניות למען בטיחותם ובריאותם של העובדים והתושבים. אני שמח על הכנסת המערכות החכמות לתוך מוסדות החינוך בשנת הלימודים הקרובה כדי שהאוויר בכיתות יהיה כמה שיותר נקי".

מייסד ומנכ"ל חברת 'אורה אייר', אביעד שניידרמן, מסר: "אנו מברכים על השותפות עם עיריית שדרות ששמה בעדיפות עליונה את נושא אוויר נקי במערכת החינוך. אנו מזמינים עיריות נוספות לממש את התקציב הייעודי ממשרד החינוך ולקחת חלק בפרויקט המהפכני השומר על אוויר נקי בחללים סגורים, מגן על המורים והתלמידים מפני זיהום אוויר ומביא להפחתה בשיעורי התחלואה וההדבקה של מחלות ויראליות בכיתות הלימוד".

  • צילומים: באדיבות 'אורה אייר'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

חדש בגנים ובבתי-הספר בשדרות: מערכות חכמות להשמדת 99.9% מווירוסים | מילן מועלם
דילוג לתוכן