חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי מגמה: הוותיקות מתייקרות – בכמה נמכרו דירות בשכונת עתיקות באשקלון? 

ללא מיגון ראוי ועם השקעה מינמלית: יותר ויותר צעירים רוכשים דירות בשכונת עתיקות באשקלון ויש לכך סיבה

לא פחות ממדהים: שכונת עתיקות באשקלון סובלת במשך שנים מהתעלמות והזנחה מצד עיריית אשקלון. אפס השקעה לצד אפס תוכניות התחדשות עירונית ועדיין, בתקופה האחרונה ניכר שינוי של ממש במחירי הדיור בשכונה.

יש לציין כי אחרי גל תלונות וטענות להזנחה, העירייה החליטה לאחרונה לשפץ את אזור עתיקות אך כשלה והחלה בתכנון מחדש לאור תלונות התושבים.

בעוד בשכונות הצפוניות המחירים מתקררים יחסית, בעתיקות חוצות דירות ישנות ולא ממוגנות את רף מיליון השקלים ויש לכך סיבה. אז מי רוכש את הבתים בשכונות הותיקות ולמה? 

משפצים את עתיקות. צילום עיריית אשקלון
אין מיגון בדירות וגם לא מספיק מיגון ברחובות. צילום: דוברות העירייה

זוגות צעירים שלא זוכים לסיוע מההורים או לא מחזיקים בהון עצמי גבוה נאלצים להסתפק בדירות פשוטות יותר ולוותר על מיגון ראוי. הבתים עוברים שיפוץ פנימי ניכר והבניה יחסית מרווחת עם חלוקה ברורה בתוך הבית – דבר שאפיין את הבניה הישנה לעומת הבניה החדשה שמאופיינת בחללים גדולים ומשותפים.

לאשקלון מגיעים מידי שנה אלפי תושבי חוץ שגם רוכשים את הבתים בשכונות הותיקות. אותם תושבים מגיעים ללא דעה קדומה על אזורי הביקוש ומתמקמים בשכונות הותיקות – דבר המעלה את ערך הדירות.

בנוסף, רוכשי הדירות בשכונות הותיקות נוטים להאמין לשלטים המבשרים על תוכניות התחדשות עירונית באזור אך מבירור עולה כי תוכניות התחדשות עירונית באזורים אלו לא רק שלא קרובות אלא עשויות לצאת לפועל רק בעוד כשנתיים – שלוש ואולי אף יותר. עד אז יקוו רוכשי הדירות כי הממשלה תאשר מיגון כפי שעשתה בשדרות ובצפון – דבר שיוביל לעליית מחירים נוספת.

עסקה משתלמת?

עסקאות לדוגמא בחודשיים האחרונים

▪️ דירת שלושה חדרים ברחוב שי עגנון בשטח של 60 מ"ר נמכרה לאחרונה במיליון שקלים. הדירה נבנתה בשנת 1960.

▪️ ברחוב שפירא דירת ארבעה חדרים בשטח של 84 מ"ר שנבנתה בשנת 1970 נמכרה לאחרונה ב-1.14 מיליון ש"ח.

▪️ דירה חדשה יותר בת ארבעה חדרים ברחוב יוספטל בשטח של 77 מ"ר שנבנתה בשנת 1996, נמכרה לאחרונה ב-1.25 מיליון ש"ח.

חשוב לציין כי המחירים דומים נמכרים כיום דירות בחלקים הישנים של שכונת ברנע כמו מונטיפיורי, גדעון בן יואש ורחוב האצ"ל (דירות ללא מיגון). אם כן, התקווה למיגון ולהתחדשות עירונית משחקת תפקיד משמעותית במחירי הדירות בעתיקות שרק הולכת והופכת למבוקשת.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ללא מיגון ראוי ועם השקעה מינמלית: יותר ויותר צעירים רוכשים דירות בשכונת עתיקות באשקלון ויש לכך סיבה
דילוג לתוכן