חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אם לא נתעורר, זה יתהפך עלינו"

חבר הכנסת איתמר בן גביר חושב שצריך לגרש את כסיף, לקרב את בן ארי וגופשטיין ובעיקר שואף לשמור על מדינת ישראל, עם או בלי גיא מרוז | מילן מועלם | צילום: אלון נוריאל

כשיו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר נכנס בשערי העיר אשקלון, מאות פעילים, חילונים, דתיים, חרדים, ממתינים לו, מריעים לו, מחבקים אותו. 

איתמר בן גביר הוא הכוכב הפוליטי העולה, כזה שערוצי התקשורת אוהבים לבקר ולהקצין לרעה, הפוליטיקאים מהמרכז-שמאל מכנים אותו בכינויי גנאי וטוענים שהוא ימין ראדיקלי וכזה שכבש את הציבור וזוכה לאהדה ציבורית עצומה. 

השבוע בישר חבר הכנסת, שהוא לא מחכה עוד לאיחוד עם הציונות הדתית ויוצא לדרך חדשה ועצמאית כשהוא בטוח שמאחוריו מאות אלפי מצביעים שמבינים שמי שרוצה לשמור על שלמות ארץ ישראל, על הגאווה הלאומית ומי שרוצה להסתובב ברחובות הערים המעורבות ובכלל, ללא מורא ופחד, חייב לבחור בו בבחירות הקרובות. 

עם תחילת מבצע 'עלות השחר' כשעתיים לפני כניסת השבת, חבר הכנסת בן גביר שהה באשקלון. הוא הגיע לביקור הקבוע שלו אצל אחד הרבנים הקרובים לליבו, הרב יצחק ברדא, ערך קניות לשבת כאן בעיר וגם הספיק לערוך פגישות פוליטיות ולדבר עם תושבי אשקלון המיואשים. 

בראיון בלעדי לעיתון סקופ, מספר הלוחם מהכנסת, על האהבה לאשקלון, הציפיות מבחירות הקרובות וגם מסמן מטרה אחת שלא בטוח שאנשי השמאל יאהבו לשמוע. 

מבצע עלות השחר, שעתיים לכניסת השבת. למה דווקא אשקלון?

"הייתי בביקור אצל הרב ברדא והיו לי כאן פגישות. אני אוהב את העיר אשקלון, אני נמצא בה המון ולא רק בתקופת בחירות. מדובר בעיר יפה עם אנשים מתוקים. היה חשוב לי לחזק את הזהות היהודית של המדינה בנוכחות שלי כאן בזמן המבצע הצבאי. נתתי גיבוי לחיילים שלנו וגם ללפיד וגנץ שהובילו את זה אבל זאת הייתה טעות להפסיק באמצע".

למה?

"היה צריך לכתוש אותם עוד ועוד ועוד כי זאת רק שאלה של זמן עד שיתחילו שוב. קיימתי שיחה שלא יוצאת לי מהראש עם תושב אשקלון שאמר לי 'אנחנו מוכנים לסבול כדי שצה"ל ינצח ויכניע אותם' ולצערי מקבלי ההחלטות לא מבינים שהציבור חזק ורוצה ניצחון. הפכנו את תושבי אשקלון והעוטף לבני ערובה בידי חבורת מחבלים וזו מציאות שלא צריכה להתקיים. מציאות של חוסר משילות, של הפקרות. אני בפוליטיקה כדי לשנות וכדי שהילדים של כולנו יוכלו לטייל בלי פחד".

מי המצביעים של עוצמה יהודית באשקלון?

"יש לנו קבוצה גדולה של תומכי מסורת, דתיים, חילוניים ואשקלונים גאים שאני מאוד אוהב. כל הבחירה שלי לרוץ ברשימה העצמאית נבעה מכך שאני רוצה לפתוח כמה שיותר את השורות. אני לא מייצג רק את קריית ארבע וחברון אלא גם את הפרייפריה, המרכז. אני מייצג את כולם".

יכול להיות מצב שאיתמר בן גביר יהיה שר הביטחון הבא?

"אני לא תופר לעצמי שום דיל, והדיבור היה על תפקיד השר לביטחון פנים כרגע. החלום שלי הוא להשפיע. אני רוצה שתהיה לי נקודת השפעה כדי להביא את הרעיונות שלי. בשמאל אומרים שאני קיצוני אבל במה אני קיצוני? בזה שאני רוצה שתהיה חסינות לחיילים ולשוטרים שלנו שיוכלו להגיב אם זורקים עליהם בקבוקי תבערה? בזה שאני קורא לעונש מוות למחבלים שרוצחים יהודים ומגיעים לקייטנות הכל כלול בכלא? אני קיצוני בזה שאני אוהב את התושבים שלנו? אני לא נגד ערבים, יש ערבים נאמנים. הבעיה שלי עם אלה ששונאים אותנו ולא נאמנים. אני במסע להצלת מדינת ישראל ואני מרגיש שאם לא נתעורר, זה יתהפך עלינו".

אתה תמיד במוקדי החיכוך. איך זה שאתה בודד בחזית ויתר חברי הכנסת לא מצטרפים אלייך?

"תשאלי את חברי הכנסת. אני לא מרגיש לבד, יש מאחורי המוני תומכים. אני צובט את עצמי שאני רואה את כמות האהדה הציבורית שאני מקבל".

גיא מרוז אמר שאם תהיה שר בממשלה, הוא עוזב את הארץ. התגובות ברשת היו כמעט כולן לטובתך.

"ראיתי ונהנתי. שלא יאיימו עלינו בשמאל. שתביני, אין לי בעיה עם אנשים שחושבים אחרת ממני אבל יש לי בעיה גדולה עם אנשים כמו עופר כסיף שמסייע לאויב בזמן מלחמה. הציבור מרגיש כמוני".

אוהב את בצלאל סמוטריץ'

כאמור, בתחילת השבוע הכריז איתמר בן גביר במסיבת עיתונאים שהחליט לרוץ בנפרד מיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שגרר את המשא ומתן לרשימה המאוחדת במשך שבועות.

"בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל, אבל הכל, כדי שנרוץ יחד עם חבריי במפלגת הציונות הדתית. בתחילה חברי בצלאל סמוטריץ' סירב בכלל למשא ומתן. אחר כך הוא הסכים, אבל מסתבר שרק למראית עין, ועכשיו הוא דורש לעצמו שישה מקומות מתוך שמונה", אמר בן גביר על ההחלטה. 

אתה לא חושב שלקחת סיכון שהחלטת לרוץ לבד?

"אנחנו רואים בסקרים חיצוניים ופנימיים את היכולות. לא הייתה לי ברירה. אני מאוד אוהב את סמוטריץ', הוא אידיאליסט ונכס לעם ישראל אבל צריך להודות שהם במפלגה רוצים ציונות דתית קלאסית. אני לא אוהב את זה, אני פונה לכלל הציבור".

ומה תגיד למי שמתלבט אם לשים מח"ל או עוצמה יהודית בבחירות הקרובות מחשש שקולות ילכו לאיבוד ולא תוקם ממשלת ימין?

"בדיוק הפוך. הדרך היחידה להגיע לממשלת ימין היא להצביע לעוצמה יהודית. מי שמצביע למפלגות אחרות יכול לקבל ממשלה שהיא לא רק ימין. ראינו את זה בממשלות הליכוד לדורותיהם. הגיע הזמן שתהיה כאן באמת ממשלת ימין מלא".

יש נגדך קמפיין מאסיבי שמציג אותך כקיצוני ומסוכן. אתה כזה? 

"אני אומר את הדברים כך. אני יודע שיש מה שנקרא קמפיין שכבר קורה ועוד ימשיך, קמפיין בן גביר. אני מבין אותו כי הוגה הקמפיין יודע מצויין שההבדל ביני לבין חלק גדול מהפוליטיקאים הוא שאני באמת מתכוון למה שאני אומר. יש בכנסת כאלה שצועקים במליאה על טיבי ועודה ואחר כך יושבים איתם לאכול חומוס ולשתות קפה בבית הקפה בכנסת. כשעודה וטיבי רואים אותי, הם עוברים לצד השני. אני לא שונא אותם כי הם ערבים, אני בעד להוציא אותם מהכנסת כי הם תומכי טרור. אותם צריך להוציא מחוץ לחוק".

איך אתה באמת מסביר את זה שבן ארי נפסל וחברי כנסת ערבים קיצונים שקוראים לחיילים לזרוק את הנשק, וקוראים לנו כיבוש, נשארים בפנים?

"זה לא נתפס בעיני שפוסלים את ד"ר מיכאל בן ארי, את ברוך מרזל ובנצי גופשטיין ולעומת זאת, כסיף שמקלל חיילים עדיין בכנסת, סמי אבו שחאדה שמעודד טרור עדיין בכנסת וכך גם ואליד טהא שאפילו היה יו"ר ועדת הפנים של מדינת ישראל".

אתה מאמין שאפשר לשנות את זה?

"כן, כדי שתהיה לילדים שלנו תקווה, חייבים לשנות את זה ואני לא סתם מדבר".

אתה ויאיר לפיד, לא בדיוק חברים. דעתך על ראש הממשלה המכהן?

"אני חייב לספר עליו משהו ואני מספר זאת בצער. יצא לי לראות אותו במליאה מרותק לטלפון. הרגשתי שמשהו לא בסדר. התקרבתי לראות והוא שיחק במשחק מחשב, במליאה! זה כמו ילד שנתנו לו צעצוע להיות ראש ממשלה. אין לו מוסר עבודה, הוא לא מסוגל לעבוד שעתיים. הוא לא רוצה לעבוד ולא בא לעבוד. כשהיה שר החוץ הוא כל היום היה מטייל בחו"ל".

ועדיין הוא מאוד אהוד בתקשורת.

"חד וחלק, יש לו איתרוג".

מה יקרה ב-1.11.22?

"הכל תלוי בציבור. אם אחוזי ההצבעה בדרום ימשיכו להיות כפי שהיו, אין ממשלת ימין. אם 10 מנדטים בדרום לא יצאו להצביע, לא תהיה ממשלת ימין אבל אם הם יצביעו תהיה ממשלת ימין על מלא וזה החלום".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

חבר הכנסת איתמר בן גביר חושב שצריך לגרש את כסיף, לקרב את בן ארי וגופשטיין ובעיקר שואף לשמור על מדינת ישראל, עם או בלי גיא מרוז | מילן מועלם | צילום: אלון נוריאל
דילוג לתוכן