חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תנ"צ חיים בובליל מבהיר: "כללי המשחק השתנו"

14 שוטרים נפצעו במהלך ההפגנות ביום שני ובמשטרת ישראל הודיעו כי לא יכילו את האלימות. תנ"צ בובליל: "מזהים עליה באלימות המפגינים"

תת ניצב חיים בובליל מאשקלון הוא מפקד מרחב איילון. בובליל הוא אחד מהמפקדים המוערכים ביותר והאהובים על פקודיו וזוכה להערכה רבה גם בקרב הקולגות מתחנת המשטרה באשקלון והסביבה. ב-30 השבועות האחרונים עסוק תנ"צ בובליל במשימת ההגנה על מפגיני השמאל בקפלן וביום שני נשבר שיא שלילי חדש ביחס המזלזל לשוטריו מצד אותם מוחים.

אמש העניק בובליל ראיונות בתקשורת על אירועי "ליל הזעם" של מפגיני השמאל. בתקשורת ניסו להציג את השוטרים כאלימים ובריאיונות ניסו להסיט את הדיון לשינוי מדיניות שלכאורה הגיע כהוראה מלמעלה, אך בובליל הדגיש שוב ושוב שאירועי ליל שני בו הותקפו שוטרים באלימות קשה, הם ששינו את כללי המשחק.

תנ"צ בובליל הדף את הטענות נגד השוטרים ואמר: "חד משמעית רף האלימות בקרב המפגינים עלה בכמה רמות", הוא טען, "אנחנו מזהים עלייה לאורך הזמן בתופעת האלימות, ואתמול זה היה שיא".

עוד אמר "הפגנות לא מפזרים בליטופים וחיבוקים. מפגינים לא נשמעו להוראות פעם אחר פעם. השוטרים יכלו להפעיל אמצעים הרבה יותר קשים, כמו רימוני הלם או גז, שהיה מביא עשרות אנשים לבתי חולים. החוק מקנה שימוש הכוח. אפשר להראות עשרות סרטונים שמפגינים שמבעירים מדורות, יורים זיקוקים, מכים בסוסים ותוקפים שוטרים. המשטרה עושה את התפקיד שלה, 30 שבועות אנחנו שומרים על האנשים".

לא פחות מ-14 שוטרים נפצעו בדרגות שונות כתוצאה מאלימות השמאל. שברים ביד, במרפק, משקפיים שנשברו על פניו של שוטר, חפצים מסוכנים שהושלכו לעברם וגם שימוש בזיקוקים אך בתקשורת לא ממש מייחסים חשיבות למי שעושים ימים ולילות על מנת להגן ולאפשר למוחים להפגין.

"אני רואה מאות סרטונים של מפגינים שתוקפים שוטרים, יורים אמל"ח בהפגנה. זה מקנה לי סמכות לשימוש באמצעים. יכולתי לסיים את זה ב-10 דקות אתמול. אני עושה שיקול ואיזון. כשמכבדים אותנו, נשמעים להנחיות שלנו והמפגינים לא אלימים, מטפלים ונגמר הסיפור. השתנו כללי המשחק".

ליל הפרעות של השמאל. צילום: דוברות המשטרה
ליל הפרעות של השמאל. צילום: דוברות המשטרה

מארגני המחאה עדיין לא גינו את האלימות שמופעלת כלפי השוטרים שמאפשרים להם להפגין מידי שבת אך בחרו לגנות את תת ניצב בובליל שכאמור עושה מלאכתו נאמנה תחת תנאים קשים. אמש מסרו מארגני המחאה  המכנים עצמם "כח קפלן" תוך שהם מושפעים ממחאת "כח וגנר"ברוסיה: "במקום להתנצל על אלימות חסרת מעצורים, יושב קצין בכיר באולפנים, מסית ומשקר במצח נחושה. תפקיד המשטרה הוא לשמור על שלום המפגינים ולהגן על הדמוקרטיה, ולא לנהל קמפיין מתוזמן ומאורגן בשם השר המורשע בעבירות טרור נגד הדמוקרטיה. כפי שאמר בן גביר, המדיניות (הפאשיסטית) מחלחלת".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

14 שוטרים נפצעו במהלך ההפגנות ביום שני ובמשטרת ישראל הודיעו כי לא יכילו את האלימות. תנ"צ בובליל: "מזהים עליה באלימות המפגינים"
דילוג לתוכן