חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אופרטורים במנוע החיפוש של גוגל שכדאי לכם להכיר עבור קידום אתרים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולי לא ידעתם זאת, אבל מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לכם לשכלל את תוצאות החיפוש שאתם מקבלים בעת ביצוע שאילתא, באמצעות אופרטורים מיוחדים. אופרטור הוא למעשה סימן מוסכם, פקודה, אשר מתייחסת לשאר שאילתת החיפוש, ומודיעה למנוע החיפוש כי עליו להחזיר תוצאות מסוג מסוים או בסדר מסוים.

איך אופרטורים יכולים לעזור למי שעוסק בחיי היום יום בקידום אתרים? מה ניתן ללמוד על עמודי האתר אותו מעוניינים לקדם באמצעות שימוש באופרטורים מיוחדים? אילו תובנות חדשות אפשר לחלץ משימוש מושכל באופרטורים בעת חיפוש? במאמר הבא נציג לכם אופרטורים שונים ונתאר כיצד השימוש בהם בעולם של קידום אתרים יכול לסייע לכם להאיץ את תהליך קידום האתר.

באופן כללי, ניתן יהיה לחלק את התרומה של אופרטורים בחיפוש לפרויקט קידום אתרים, ל 4 קטגוריות שונות:

מציאת תוכן והזדמנויות לבניית פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, מציאת בעיות שונות מעולם ה – SEO, כגון כמות גדולה של עמודים שאינם מאונדקסים, מציאת סטטיסטיקות ונתונים שיוכלו לשפר את תהליך הקידום, ניתוח רמת התחרות על מילות מפתח נתונות.

איך עושים שימוש תחבירי נכון באופרטורים בעת החיפוש?

כלל האצבע הוא שאם יש שימוש בנקודתיים בעת השימוש באופרטור, אין לשלב את תו הרווח אחריהם, ויש להצמיד את הנקודתיים לשני צידי הפקודה.

אופרטור Site

האופרטור הזה נחשב לאופרטור הכי בסיסי וחשוב, והוא משמש לצרכים שונים ומגוונים ככל שמדובר בקידום אתרים. אחד השימושים הנפוצים באופרטור הזה הוא להעריך כמה מעמודי האתר מאונדקסים בגוגל במועד נתון. כיצד עושים שימוש באופרטור? אם אתם מעוניינים להבין כמה עמודים מאונדקים באתר www.example.com, יש לכתוב בשורת הכתובת של הדפדפן site:example.com.

אופרטור Cache

האופרטור הזה משמש לאחזור הגרסה העדכנית ביותר המאונדקסת של עמוד נתון. כך, לדוגמה, תוכלו להבין האם שינוי שבצעתם כבר אונדקס על ידי מנוע החיפוש, ולהעריך האם תוצאות החיפוש מושפעות מן העדכון שבצעתם או עדיין לא בין אם לחיוב ובין אם לשלילה. אם, למשל, אתם חושדים ששינוי שבצעתם הרע את מצב האתר מבחינת החיפוש, ופקודת ה Cache מלמדת אתכם כי העמוד הספציפי אונדקס הרבה לפני השינוי, אזי סביר להניח שהנחת היסוד שלכם הייתה מוטעית.

אופרטור related

באופרטור הזה תוכלו להשתמש רק עבור אתרים גדולים, והוא יחזיר לכם תוצאות חיפוש מאתרים רלוונטיים, קשורים ושהם בזיקה לאתר הנתון לאחר הפקודה הרלוונטית. זוהי שיטת עבודה סופר רלוונטית לביצוע מחקר מתחרים – אחד מן השלבים הקריטייים להצלחת כל פרויקט קידום אתרים באשר הוא.

אופרטור inanchor

לאופרטור הזה ישנה חשיבות מיוחדת בעולם קידום האתרים. מה שתוכלו לבצע באמצעותו הוא לאתר עמודים פנימיים באתר, אשר בהם קיימים קישורים פנימיים לעמודים אחרים באותו אתר, עם טקסט העוגן המצויין. מדוע זה חשוב? משום שבאמצעות הפקודה הזאת תוכלו למפות את פרופיל הקישורים הפנימיים ולחזק אותו, באמצעות פיזור נכון יותר של האנקורים, וחיזוק העמודים הרלוונטיים.

אופרטור allinanchor

בניגוד לאופרטור הקודם, inanchor, אשר בו מחזיר מנוע החיפוש תוצאות של עמודים בהם קיים טקסט עוגן המכיל לפחות אחת מן המילים שצויינו כפרמטרים, הרי שהפקודה allinanchor תסייע לכם למפות עמודים שבהם כל המילים הרלוונטיות מהוות חלק מן האנקור.

אופרטור inurl

חיפוש בגוגל באמצעות שילוב האופרטור inurl, יאפשר לכם לזהות כתובות עמודי אתר אשר שולבה בהן מילת מפתח, אותה ציינתם כפרמטר. מה ניתן להשיג באמצעות האופרטור הזה בפרויקט קידום אתרים? בעיקר ניסיון למצוא הזדמנות לכתיבת פוסט אורח (חיפוש אחר וריאציות שונות של המילים guestpost במבנה ה – url).

אופרטור allinurl

בדומה לפקודה inurl, גם הפקודה allinurl מתייחסת לקיום של מילותת מפתח בשורת הכתובת של העמוד, אולם במקרה הזה, תוצאות החיפוש יוחזרו רק עבור עמודים שכתובת האתר שלהם מכילה את כל מילות המפתח שצויינו כפרמטרים.

אופרטור intitle

אנחנו מתקדמים הלאה עם האפשרויות שמציעים לנו האופרטורים השונים, ובדומה לחיפוש ב – url, ובטקסט העוגן של קישורים פנימיים, כאן החיפוש יתבצע עבור עמודים שהכותרת שלהם מכילה את מילות המפתח שצויינו כפרמטרים.

אופרטור allintitle

בדומה לקונבציה שנהוגה הייתה עד כה, גם כאן מאפשרת הפקודה allintitle, לאתר עמודים שהכותרת שלהם מכילה את כל מילות המפתח שצויינו כפרמטרים.

אופרטור intext

באמצעות האופרטור intext תוכלו לאתר עמודים שהתוכן המוטמע בהם מכיל את מילות המפתח שצויינו כפרמטרים. גם כאן, מדובר בטכניקה שיכולה לאפשר לכם לאתר הזדמנויות שונות לבניית קישורים, בין אם מדובר בקישורים לצורך חיזוק סמכות האתר, ובין אם מדובר בקישורי Sponsored.

אופרטור allintext

גם כאן לא נחדש יותר מידי. רק נציין כי השימוש באופרטור allintext מאפשר לבעלי אתרים ולמקדמים, למצוא עמודי אתר שמכילים מקבץ של מילים, מה שיעלה את הסבירות שהאתרים האלו הינם אתרים מהימנים שניתן לתת בהם אמון.

אופרטור filetype

במקרים מסוימים, תרצו להחזיר תוצאות חיפוש המתייחסות לקבצים. תצורת עבודה זו נפוצה במיוחד אם אתם מחפשים אחר מדריך בפורמט PDF, קובץ טקסטואלי כלשהו, מצגת, ועוד. באמצעות הפקודה filetype תוכלו להגביל את תוצאות החיפוש לקבצים שהסיומות שלהן עונות על הקריטריון ששילבתם.

מדוע זה טוב?

בעיקר על מנת לגוון את תוצאות החיפוש של הגולש, במקרה שמוחזרות לו תוצאות חיפוש אשר מכילות, פחות או יותר, את אותו מידע. באמצעות השימוש בפקודה, יוכל הגולש לנסות ולאתר תוצאות חיפוש הכוללות מסמך PDF להורדה, מצגת או מסמך וורד – וכך להבטיח שהוא לא צופה באותם תכנים שכבר ראה לפני כן.

אופרטור daterange

האופרטור daterange יוכל לשמש אתכם על מנת לאתר מידע שפורסם בטווח תאריכים נתון. בצורה כזו, תוכלו לדלות מתוך אינסוף המידע הקיים ברשת, רק את המידע הרלוונטי לצרכים שלכם. זה יכול להיות, למשל, מאמרים שנכתבו על עדכון כלשהו של גוגל, רק בטווח התאריכים של השבוע האחרון.

אופרטור OR

באמצעות האופרטור OR תוכלו להחזיר תוצאות חיפוש אשר עונות ללפחות אחד ממונחי החיפוש בפקודה. הדבר הזה הוא חיוני לפרויקט קידום אתרים, משום שהוא מאפשר לחפש ולאתר מידע רחב ככל הניתן באמצעות פקודה יחידה, כאשר לא תמיד ישנה חשיבות שכל אחד ממונחי החיפוש יופיעו בתוצאות, ומספיק שאחד מהם יופיע כדי שיהיה רלוונטי לשלב המחקר.

שימוש במרכאות

כאשר במהלך החיפוש אתם מציבים את מונח היפוש שלכם בין מרכאות, גוגל ינסה לאתר תוצאות חיפוש המכילות את הביטוי הזה במדויק. הדבר הזה רלוונטי מאוד לפרויקט קידום אתרים, שכן הוא מאפשר לנסות ולאתר מקורות מידע המתייחסים באופן פרטני לתחומים מאוד מסוימים, או לנסות ולאתר תוכן משוכפל ומועתק (על אף שיש, כמובן, שיטות נוחות יותר לעשות זאת). אגב, בין המרכאות תוכלו לשלב לא רק מילים בודדות, אלא ממש משפטים שלמים, מה שיהפוך את תוצאות החיפוש לרלוונטיות ומדויקות יותר.

האופרטור –

לפעמים תירצו לבצע חיפוש שבו תוצאות החיפוש לא תכלנה מילה מסוימת. באמצעות האופרטור -, תוכלו לוודא כי העמוד אליו אתם מופנים כולל מילת מפתח נתונה אך לא כולל אחרת. כך, תוכלו לגשת אל מידע שהוא רלוונטי עבורכם, ממוקד בצרכים שלכם, ולא כוללני מידי. רוצים דוגמה? ייתכן שהייתם מעוניינים לאתר מידע ברשת המתייחס לקידום אורגני אולם לא לקידום ממומן. שימוש באופטור – יאפשר לכם להישאר ממוקדים בהקשר הזה.

האופרטור "@"

תוכלו למקד את החיפוש שלכם ברשתות החברתיות באמצעות שימוש באופרטור "@" בתוספת שם הרשת החברתית בה אתם מעוניינים לאתר את המידע שביקשתם. שימו לב, האופרטור הזה לא תמיד פועל בצורה חלקה ומחזיר את התוצאות הרלוונטיות.

האופרטור Source

באמצעות האופרטור source תוכלו לציין מהו מקור המידע המופיע בתוצאת החיפוש. חשוב לדעת כי השימוש באופרטור הזה תקף רק עבור תוצאות של השירות google news ומוגבלות אליו. איך תוכלו לעשות שימוש באופרטור הזה במסגרת קידום אתרים? המתודה הזאת תאפשר לכם לסנן את מקורות האתרים המבוקשים, ולטרגט את המאמצים שלכם באתרים איכותיים מהם תירצו להוציא קישורים אל אתרי היעד.

האופרטור *

באמצעות האופרטור הזה תוכלו להרחיב את החיפושים ברשת אחר ביטויי חיפוש דומים במשמעות שלהם לביטוי החיפוש הנתון בו השתמשתם. שיטת פעולה זו הינה אפקטיבית במיוחד, כאשר אתם מגששים את תחילת הדרך במיפוי נושא מסוים שבמסגרתו אתם מעוניינים לקדם אתר, ורוצים לאסוף מידע רחב ככל האפשר עוד טרם הסינון שלו.

איך עושים שימוש באופרטורים על מנת למצוא הזדמנויות לבנות קישורים?

טכניקה מרכזית ובסיסית בעולם של קידום אתרים היא בניה מדורגת, איטית ומבוקרת של פרופיל קישורים חיצוניים המפנים לאתר. ישנן שיטות רבות ומגוונות לבניית קישורים, אולם שימוש נכון באופרטורים במנוע החיפוש יוכל לסייע לכם לשכלל את השיטות שלכם, ולבצע את תהליך הבניה של הקישורים בצורה אפקטיבית יותר.

באופן כללי, ניתן יהיה לומר שטכניקות לבניית פרופיל קישורים איכותי הן צרכן המשאבים הגדול ביותר בפרויקט קידום אתרים. רמת ההשקעה הנדרשת על מנת לייצר באופן שוטף הפניות רלוונטיות לאתר, וכן התלות בגורמים נוספים לשם כך, מאלצת מקדמי אתרים לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא שיטות יעילות שתאפשרה האצת התהליך הזה.

בהקשר הזה, הנה כמה טכניקות שתוכלנה לעזור:

הפקודה הבאה תסייע לכם למצוא מקורות מהם ניתן להוציא קישורים ממומנים, כאשר בכותרת העמוד מופיע הביטוי sponsored post:

[topic] intitle:"sponsored post"

ואילו הפקודה הבאה תסייע לכם למצוא מקורות מהם ניתן להוציא קישורים ממומנים, כאשר בטקסט העמוד מופיע הביטוי sponsored post:

:[topic] intext:"sponsored by"

 

כמו כן, תוכלו לאתר הזדמנויות לקבלת קישורים שאינם ממומנים בצורה הבאה:

:[topic] “write for us”

ואם אתם מעוניינים לטרגט דווקא רשתות חברתיות כדי לעבות את הקישורים החברתיים שלכם, תוכלו לעשות שימוש בסוג הפקודה הבאה:

[topic] site:twitter

אם אתם מעוניינים לשלב גם קישורי אינפוגרפיקה כחלק ממערך הקישורים המפנה לאתר המקודם, ייתכן שחיפוש אחר הביטוי infographic בתוך ה – url יהיה נקודת פתיחה טובה:

[topic] inurl:infographic

את הפקודה האחרונה חכם יהיה בנוסף לבצע גם כחיפוש בטקסט העמוד עצמו, כמובן, ולא רק ב – url.

לסיכום

מנוע החיפוש של גוגל הוא כלי רב עוצמה, שיכול לאפשר לכם יכולות מתקדמות בעולם החיפוש, לאתר הזדמנויות שונות לבניית קישורים איכותיים, לנטר בעיות שוטפות באינדוקס עמודי האתר, לעבות את פרופיל הקישורים באמצעות אזכורים מרשתות חברתיות, ולייעל את איסוף המידע בשלבים ראשוניים של תהליך הקידום.

כמו כן, השימוש באופרטורים יכול לסייע למי שפועל לקידום אתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל לאתר נתונים וסטטיסטיקות רלוונטיות, וכן לנתח את סביבת התחרות שבה הוא עתיד לפעול.

שיטות אפקטיביות בתהליך קידום אתרים עשויות לחסוך לכם זמן יקר, להגדיל את פוטנציאל הקידום של האתר באמצעות ניטור של תכנים רלוונטיים, ולהפוך את השקעת המשאבים שלכם בפרויקט ליעילה הרבה יותר.

לפעמים, הרבה פחות חשוב אילו כלים עומדים לרשותכם כאשר אתם מנהלים פרויקט קידום אתרים , והרבה יותר חשו כיצד אתם מפעילים אותם ומשתמשים בהם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן