חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחסון אתר לעסק קטן – איפה קונים וכמה עולה?

קרדיט יח"צ

אם אתם לא מכירים את המושג אחסון אתרים, חשוב שתכירו אותו: אחסון אתר זו פעולת אחסון והעברה של אודיו, וידאו, מסמכים, גראפיקה וקבצים אחרים המרכיבים את האתר שלכם והתוכן שלו על גבי שרתים פיזיים ווירטואליים. יש ארבעה סוגים מרכזיים של אפשרויות אחסון אתרים: אחסון ייעודי – שרת פיזי פרטי, אחסון שיתופי – שרת פיזי שמחולק למספר לקוחות, שרת VPS – שרת וירטואלי שמחולק למספר לקוחות ושרת בענן – שרת אישי משלכם על גבי ענן. 2 פתרונות האחסון הנפוצים ביותר הם אחסון שיתופי (הזול ביותר מבין כולם) ושרת אחסון בענן (האיכותי והמומלץ ביותר מבין כולם).

יש מאות שירותי אחסון אתרים בעולם ועוד עשרות בישראל שנלחמים על כל לקוח פוטנציאלי. אני אעסוק בסוג ספציפי של אחסון אתרים – אחסון אתרים בענן, ואתן דוגמאות מחברות האחסון השונות. שרת אחסון בענן מספק לכם שרת פרטי שבו תוכלו לאחסן מספר אתרים עם יתרונות בולטים שיש לשרת בענן לעומת אחסון פיזי או משותף: מהירות טעינת דפים באתר, אבטחת אתר מתקדמת, אפשרויות גיבוי Off-Site ו-On Site ועוד.

אחסון ענן ב-Cloudways:

קרדיט יח"צ

באתר של חברת Cloudways ניתן לרכוש רק סוג אחסון אחד: שרת אחסון בענן. Cloudways בעצם מנגישה שרתי אחסון בענן לגולשים ולקוחות ללא ידע טכני שרוצים להשתמש בפתרון הטוב ביותר לאחסון מבלי לשלם למנהל שרת באופן חודשי. Cloudways מנגישה את חברות אחסון אתרים בענן החזקות בעולם, כולל: Google Platform, Amazon Web Service, DigitalOcean, Vultr ועוד. החבילה הזולה ביותר שתמצאו ב-Cloudways היא שרת בענן מנהול אצל החברה DigitalOcean בעלות של 12$ לחודש בלבד. כשאתם רוכשים שרת אחסון ולא חבילת אחסון אתם מקבלים כמות גדולה יותר של משאבים ותוכלו לאחסן מספר אתרים על גבי השרת שלכם. בהתאם למשאבים שרכשתם. מעביר למחיר הנוח לאחסון בענן, היתרונות הנוספים של Cloudways על גבי המתחרים הם: ניהול השרת בעצמכם בממשק פשוט לשימוש, שטח אחסון גבוה וכמות משאבים גדולה, אפשרויות אבטחה מתקדמות לשרת, טעינה מהירה לאתרים, גיבויים אוטומטיים, שירות לקוחות כל שעות היום בכל ימות השנה ומרכז ידע עצום עם מדריכים שמסבירים לכם במדויק איך לנהל את השרת מבלי להסתבך.

אחסון ענן ב-SiteGround:

קרדיט יח"צ

בחברת SiteGround יש מספר אפשרויות אחסון שיתופי לבחירה וגם חבילות אחסון בענן דרך חברת Google Cloud (שאותה ניתן למצוא גם בקלאודוויז). רק לשם השוואת המחיר חשוב שתבינו שהחבילה הכי זולה לאחסון ענן דרך SiteGround היא 100$ לחודש. כשב-Cloudways החבילה הנמוכה ביותר לשרת בענן דרך Google Cloud תעלה לכם 33.18$ לחודש ופי 10 מהעלות של אחסון ענן אצל הספקית DigitalOcean ב-Cloudways. מבחינת המשאבים שתקבלו ב-SiteGround תקבלו יותר זיכרון ותעבורה בשרת אבל בהבדל מחירים גבוה מדיי ובנוסף, בקלאודוויז תוכלו להגדיל משאבים בלחיצת כפתור. גם ב-SiteGround עם השרת תקבלו פתרונות אבטחה בסיסיים, גיבוי On-Site בלבד ומהירות תגובה מעט איטית.

אחסון ענן ב-SPD:

קרדיט יח"צ

SPD היא חברת אחסון כחול לבן שבשונה מהרבה חברות בישראל דווקא כן מציעה אחסון בענן תחת הכותרת "מחשוב ענן". האחסון בענן שתוכלו לרכוש ב-SPD מנוהל 24/7 על ידי נציגים מהחברה ומגיע בחבילות וגדלים שונים. בחבילות ענן אלו תוכלו לקבל שרת ענן עם כמות אחסון מאוד גדולה, תעבורה ללא הגבלה, מעבד עם 2 ליבות ואפשרות לגיבויים בשרת נפרד, אבל באיזה מחיר? שרת בענן ב-SPD שמנוהל על ידי החברה יעלה לכם 1191.45 ש"ח, לא כולל מעמ. אמנם שירות הלקוחות מתבצע בשפה העברית אך הבדל המחירים הוא עצום.

אחסון ענן ב-JetServer:

לחברת JetServer הישראלית יש 2 אפשרויות של אחסון בענן – שרת ענן פרטי שנקרא JetCloud ושרת מנוהל על ידם של DigitalOcean שנקרא JetOcean. השרת הפרטי נמצא גם על תשתית פרטית של JetServer ולכן לשם השוואה נתרכז בחבילת JetOcean. באחסון ענן הספקית DigitalOcean דרך חברת JetServer תשלמו בחבילה הזולה 290 ש"ח לחודש לא כולל מע"מ ובחבילה המתקדמת ביותר 780 ש"ח לא כולל מעמ. ניהול השרת הוא תחת איש קשר מחברת JetServer שאיתכם בתהליך. בחישוב מהיר – כדי לקבל שרת בענן מאותה הספקית ב-JetServer תשלמו פי 10 מאשר ב-Cloudways, על שרת ענן זהה! ההבדל המשמעותי היחיד בין רכישת שרת ב-JetServer לעומת שרת ב-Cloudways הוא שבג'ט התמיכה הטכנית תהיה בעברית.

לסיכום

עברנו על 2 חברות אחסון אתרים מובילות מחו"ל ועוד 2 חברות מובילות מישראל. ניתן לראות שכל התחום של אחסון בענן עדיין בצעדיו הראשונים פה ועדיין לא מונגש לקהל ישראלי. לראיה, ניתן לראות את הבדלי המחירים לשרתי אחסון בענן בחברות הישראליות לעומת החברות מחו"ל, בדגש על Cloudways במנגישה ספקית ענן החל מ-12$ לחודש. ההמלצה שלי עבורכם זה הימנע מאחסון שיתופי ולאחסן את האתר שלכם רק בפתרון אחסון בענן ובנוסף לעשות חקר שוק בין החברות ולבדוק מחיר, שירות לקוחות, פתרונות אבטחה, אפשרויות גיבוי חיצוני וביקורות של לקוחות.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

קרדיט יח"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן