חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריחת שתן אצל מבוגרים – הכל על התופעה

קרדיט לתמונה Freepik

בדרך כלל לא נהוג לדון יותר מדי על תופעה זו מאחר והיא טומנת בתוכה בושה מאוד גדולה, אך חשוב מאוד לציין כי בריחת שתן אצל מבוגרים היא אינה עניין של מה בכך, ומדובר בעצם על תופעה נפוצה הרבה מעבר למה שנדמה לנו. אז מה גורם לבריחת שתן אצל מבוגרים, ומהן דרכי הטיפול המומלצות? בכתבה זו, החלטנו לרכז עבורכם את כל מה שכדאי לדעת על בריחת שתן אצל מבוגרים, מוצרי ספיגה למבוגרים וכל מה שביניהם.

מה גורם לבריחת שתן

לפני שתחפשו אחר פתרונות יעילים כמו מוצרי ספיגה למבוגרים  , הרי שעליכם לדעת קודם לכן מה גורם לבריחת שתן. שלפוחית השתן היא בעצם שריר דמוי שק שתפקידו הוא בעצם לאחסן את השתן המיוצר בכליות. כאשר מדובר על מצב פיזיולוגי תקין, האדם חש בשלב מסוים כי השלפוחית מלאה, ואילו במקרים בהם נפח השלפוחית מגיע עד לכדי סף סיום – האדם מרגיש צורך להטיל מימיו. השופכה היא בעצם הצינור שדרכו יוצא השתן מהגוף, וסגירה תקינה שלה מושגת על ידי שילוב של שני מנגנונים – מנגנון פנימי, ומנגנון חיצוני. בדרך כלל, בריחת שתן מתרחשת במקרים בהם ישנה פגיעה במנגנונים אלו.

גורמים שכיחים לבריחת שתן

  • גיל – השכיחות לבריחת שתן עולה ככל שהגיל עולה, כך שמדובר על מקרים הרבה יותר שכיחים בקרב מבוגרים.
  • השמנה
  • מספר לידות – בקרב נשים, ככל שמספר הלידות גבוה יותר, כך למעשה עולה הסיכון לבריחת שתן.
  • מחלות – קיימות מחלות מסוימות אשר מחלישות את רקמות החיבור.
  • עישון

האם ניתן לטפל במקרים שונים של בריחת שתן?

בהחלט, אך חשוב מאוד לציין כי עליכם לדעת על איזה סוג בריחת שתן מדובר לפני שתתחילו לחפש אחר טיפול ייעודי. כאשר מדובר על בריחת שתן אצל מבוגרים לדוגמא, לעיתים המצב עשוי להיות בלתי הפיך, מאחר ומדובר על בעיה המתרחשת בעקבות גילו של האדם. אולם, עדיין קיימים פתרונות מסוימים, שאמנם אינם יכולים לפתור את הבעיה לגמרי, אך בהחלט יכולים להקל עליה באופן משמעותי ולאפשר ככל הניתן חיים נוחים לצידה. מוצרי ספיגה למבוגרים למשל יכולים להיות בחירה נהדרת. כאשר מדובר על מקרים אחרים שלא בהכרח קשורים לגיל, קיימות מספר גישות לטיפול. טיפול שמרני למשל, כולל שינוי מהותי באורח החיים – כמו לדוגמא קביעת זמנים קצובים להטלת שתן, הפסקת עישון, הפחתת משקל מתונה והפחתה משמעותית של צריכת הקפאין. בקרב נשים ניתן לערוך גם פיזיותרפיה לרצפת האגן. מנגד, ניתן לערוך גם טיפול תרופתי, ואפילו טיפול מערכתי.

בשורה התחתונה

בריחת שתן היא אינה עניין של מה בכך, אך בהינתן המידע הנכון – אין ספק כי ההתמודדות הופכת להיות פשוטה יותר. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם בכתבה זו את כל המידע החשוב הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן