חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האמת הנעדרת

תושבי אשקלון ממתינים לועדת הבדיקה של תאגיד המים וממשיכים לקבל חיובים חריגים: "התחושה היא שעובדים עלינו" | מילן מועלם 

בחמישה בדצמבר, לפני כחודשיים, הודיעה עיריית אשקלון על מינוי חברת בקרה חיצונית לבדיקת מדי המים באשקלון.

"דירקטוריון תאגיד מי אשקלון בחר בחברת אודית בקרה וביקורת לבצע את בדיקת מדי המים באשקלון על פי בקשת יו"ר דירקטוריון התאגיד, ראש העיר תומר גלאם", נכתב בהודעת העירייה שהוסיפה שבחים על החברה הנבחרת: "משרד אודית בקרה וביקורת מתמחה בביקורת פנים ונציגיו משמשים כיום כמבקרי פנים של מספר גופים ביניהם גם תאגידי מים. החברה החלה את עבודתה וצפויה להגיש את מסקנותיה עד סוף חודש דצמבר".

כזכור, לפני מספר חודשים הנחה ראש העיר, תומר גלאם, להקים ועדת בדיקה חיצונית למדי צריכת המים, זאת על רקע טענות של אלפי תושבים באשקלון על חיובים גבוהים וחריגים ועל רקע טענות ברחבי הארץ כנגד מדי מים של אחת החברות.

סוף דצמבר הגיע, גם חודש ינואר הסתיים ותושבי העיר כאמור ממשיכים להתלונן על החיובים הגבוהים שמגיעים מידי חודשיים מתאגיד המים. ומה לגבי ועדת הבדיקה? ככל הנראה ולמרות ההבטחות, טרם סיימה את משימתה. 

בתגובות תאגיד המים בחודשי הקיץ, עלו טענות כי החריגות מגיעות על רקע צריכה מוגברת שמתבצעת בד"כ בחודשים החמים, מילוי בריכות שחיה ביתיות מהצינורות המשותפים או נזילות סמויות. תושבים רבים הזמינו על חשבונם אנשי מקצוע לאיתור נזילות וגילו כי אין נזילות וגם לא צריכה מוגברת. 

תושבת העיר סיפרה השבוע: "אנחנו זוג בבית, בלי ילדים, בלי חצר, בלי בריכה, בקושי יש מרפסת. קיבלנו חשבון מים של 500 ש"ח עם צריכה משותפת מטורפת על כלום זמן שאנחנו בבית. והתגובה? תבדקו שאין לכם נזילה. זה כל מה שתאגיד המים יודע לומר. לא לוקחים אחריות, לא בודקים את המקור. האם ייתכן שכל העיר מתלוננת ובמי אשקלון הכל ורוד? מישהו לא עושה את הבדיקות הנכונות או עוצם עיניים לנוכח התלונות. יש תחושה שעובדים עלינו. מתי כבר יתעוררו ויפסיקו לעשוק את התושבים?".

סיפור שהתרחש לאחרונה בתל אביב יכול לשפוך אור על חלק מהטענות הכלל ארציות על התייקרות בתעריפי המים. משפחה מהעיר גילתה כי מספר הנפשות בביתה עודכן מבלי שבעצם היה אמת בדבר, לשני אנשים בלבד. 

על פי חוק, כל בן משפחה בבית זכאי לשימוש בתעריף מופחת ועל כן מתבקשת כל משפחה לעדכן את מספר הנפשות בביתה. 

אותו תושב שקיבל חשבון מים מנופח מהרגיל, גילה כי תאגיד המים המקומי עדכן על דעת עצמו את מספר הנפשות ומכאן נבעה העליה בחשבונית. 

גורמים בתאגיד המים אמרו השבוע כי עדכון מספר הנפשות הוא באחריות הלקוח ואם נפלה טעות במספר הנפשות בחשבונית, יש לפנות לתאגיד ולבקש עדכון פרטי הצרכנים. 

בכל מקרה, אמרו בתאגיד, כי מידי חשבונית יש להסתכל על כלל מרכיביה ולהבין את החיובים בה, כולל בדיקת מספר הנפשות ובכל מקרה של טעות יש לפנות אליהם ישירות. 

מהעירייה נמסר כי ועדת הבדיקה סיימה את עבודתה בזמן ותגיש בקרוב את התוצאות לדירקטוריון תאגיד המים ולאחר מכן, יובא המידע לציבור.

עתיקות: מעון שיקומי גורם לחיכוכים

מפגע עירוני

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תושבי אשקלון ממתינים לועדת הבדיקה של תאגיד המים וממשיכים לקבל חיובים חריגים: "התחושה היא שעובדים עלינו" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן