חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עתיקות: מעון שיקומי גורם לחיכוכים

העירייה מעכבת בניית מעון לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומפלס המתח בין תושבי רחוב המפרץ לצוות המעון רק עולה: "הנהגים חוסמים לנו את המעבר, מאחרים לעבודה, החיים נעצרים פעמיים ביום" |מילן מועלם 

מעון שקד, מעון לילדים בעלי מוגבלויות פועל ברחוב המפרץ בשכונת בני ביתך. המעון פועל בתוך בית פרטי מושכר, אלא שהתושבים המתגוררים בסמוך למעון, לא בדיוק מרוצים.

לטענתם, מידי בוקר ומידי אחה"צ, מגיעים נהגי מוניות לרחוב על מנת לאסוף את ילדי הגן וחוסמים אותו ללא כל התחשבות בדיירים.

"כל בוקר משעה 7.30 ועד 8.00 וכל צהריים משעה 15.30 ועד 16.00 הנהגים חוסמים לנו את הכביש ומעכבים אותנו. חיינו אינם חיים בצורה הזו. החיים שלנו נעצרים פעמיים ביום. בעל הבית לא קיבל את הסכמת השכנים והמעון פועל באין מפריע. אף אחד לא שאל את דעתנו למרות שעל פי חוק הם היו צריכים לקבל את חתימת הדיירים המאשרים להקים בשכונה גן. מותר להסב בית מגורים לגן ילדים אבל אי אפשר ללא הסכמה ובפועל הם לא קיבלו את אישורנו. אם יש להם רישיון עסק צריך לבדוק איך הם קיבלו אותו"," סיפרו דיירי הרחוב. 

הדיירים טוענים כי פנו מספר פעמים לאנשי הצוות בגן ולנהגי המוניות וביקשו מהם להשתמש בחניה הקדמית, שם אין הפרעה לתנועה ולמרות זאת, בוחרים הנהגים לחסום את הכביש מידי יום ללא התחשבות.

"אנחנו יכולים לדרוש לפנות אותם כי אין להם אישור מאיתנו אבל אנחנו רוצים לפתור הכל בדרכי שלום ונועם ומבקשים שישתמשו בחניה הקיימת בקדמת הבית. אין להם היתר להפעיל את הגן ואין להם שום היתר לחסום לנו את החניה. חוסר התחשבות מוחלט ופגיעה עצומה בשגרת חיינו. למה אנחנו צריכים להתעכב ולאחר לעבודה וילדנו נתקעים בדרך למוסדות החינוך?", אמרו התושבים והוסיפו: "בשלט הראשי של המעון שנמצא על הכביש הראשי והמרווח, כתבה ההנהלה כי הכניסה מסביב. כלומר, יש להם מקום חניה מסודר ושלט המורה על אזור הורדת תלמידים, אבל הם מפנים את כולם לרחוב הצפוף שלנו. חוסר התחשבות מוחלט", הסבירו. 

הבעיה העיקרית: יש שטח, אין ביצוע

בניית הגן הקבוע מתעכבת כבר שנים. לעמותה המנהלת אותו הוקצה שטח אך הביצוע עדיין לא נראה באופק.

 במאי שעבר הודיע מנכ"ל העירייה, עידן דוד, על הקצאת השטח וגיוס התקציבים אך גורמים בעירייה הסבירו כי הפרוייקט תקוע.

עצם הפעלת המעון הזמני כאמור גורמת לחיכוכים בבני ביתך ולמרות שהעירייה יכולה וצריכה לקדם את הפרוייקט אמרו גורמים: "יש תקציבים ומשום מה הבניה תקועה. פרוייקטים חינוכיים רבים יוצאים לדרך וכבר שמונה שנים שישנו שטח למקום ואנחנו לא מבינים למה העירייה תוקעת את הנושא במקום לזרז אותו. אני שומע כבר שנתיים לפחות שמעון שקד יבנה ועוד לא קרה כלום. כל התקציב ישנו, שטח ישנו אבל העירייה בוחרת להיות קטנונית על מטר לפה או לשם ובכך תוקעת מקלות בגלגלי הביצוע. מה שחשוב לעירייה מקודם, מה שלא, נתקע, זאת המסקנה שלנו וכואב שזה בא דווקא על חשבון הילדים".

מהעירייה נמסר שהנושא נמצא בטיפול.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

העירייה מעכבת בניית מעון לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומפלס המתח בין תושבי רחוב המפרץ לצוות המעון רק עולה: "הנהגים חוסמים לנו את המעבר, מאחרים לעבודה, החיים נעצרים פעמיים ביום" |מילן מועלם 
דילוג לתוכן