חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגעתם למצב של אובדן כושר עבודה? אל תאבדו את הזכויות שלכם – בדקו מה מגיע לכם בחוק!

קרדיט לתמונות PIXABAY

אנשים רבים עובדים בעבודות שונות כדי לשמור על רווחת חייהם ועל רווחת משפחתם. אבל מה עושים כאשר נקלעים למצב בו אי אפשר לעבוד יותר בעקבות מצב רפואי? במקרה מצער כזה, ביטוח אובדן כושר עבודה אמור להגן עליכם. בואו להכיר את כל הזכויות שלכם במצב של אובדן כושר עבודה, וגם – מה תוכלו לעשות כאשר זכויות אלה אינן מתממשות.

מה זה אובדן כושר עבודה?

"אובדן כושר עבודה" הוא מונח שמתייחס למצב בו יכולתו של אדם להמשיך בעבודתו מושבתת באופן מלא או חלקי, כתוצאה מגורם בלתי צפוי. אותו "גורם בלתי צפוי" הינו בדרך כלל מחלה או תאונה שהובילה לנזק גופני אצל העובד – נזק המונע ממנו לעבוד. תוכלו לקרוא בהרחבה מידע על אובדן כושר עבודה באתר משרד עורכי הדין RLAW שמתמחה בתחום תביעות הביטוח והנזיקין.

תרחישים המוגדרים כמצב של אובדן כושר עבודה

רוב חברות הביטוח מציעות שלושה סוגים שונים של ביטוחי "אובדן כושר עבודה", כאשר כל אחד מהם מותאם לתרחיש ספציפי:

אובדן כושר עבודה (בסיסי)

הכיסוי הבסיסי של אובדן כושר עבודה מתייחס למצב בו מחלה או תאונה השביתו אדם מעבודתו באופן זמני או קבוע, בשיעור של לפחות 75%. כדי לממש את זכויות ביטוח זה, על המבוטח להוכיח כי הוא לא רק מושבת מהעבודה בה עסק טרם המקרה, אלא כי הוא אינו יכול לעבוד בכל עבודה אחרת.

ביטוח מקצועי

ביטוח מקצועי הוא ביטוח המתייחס למצב בו אדם אינו מסוגל להמשיך לעבוד עוד בעיסוק המותאם להשלכתו, לניסיונו ולהכשרתו.

ביטוח עיסוקי

ביטוח עיסוקי אמור להגן על מבוטחים במצבים שבהם אין ביכולתם לחזור לעבודה בה הם עסקו בשנים האחרונות.

איבדתם את כושר העבודה שלכם? אלו הן זכויותיכם

כאמור, ביטוח אובדן כושר עבודה נועד לבטח אתכם במקרה שבו מחלה או פציעה מתאונה מגבילה את יכולתכם לעבוד. הביטוח יוכל לזכות אתכם בקצבה חודשית, שגובהה תלוי הן בפוליסת הביטוח עצמה הן באחוזי הנכות התפקודית שנקבעו לכם. שימו לב כי לא מדובר באחוזי נכות רפואית אלא באחוזי נכות תפקודית, וכדי לקבל את הקצבה תידרשו להוכיח לביטוח הלאומי או לחברת הביטוח שאיבדתם לא פחות מ-75% מכושר העבודה שלכם. כמו כן, ישנן גם פוליסות ביטוח מורכבות אותן ניתן לרכוש מבעוד מועד, והן תוכלנה להגן עליהם גם במקרים של אובדן כושר עבודה המתחיל מ-25% נכות תפקודית. יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון שישנם לא מעט סייגים בפוליסות הביטוח השונות, וסייגים אלה נוגעים לזכאות לתגמולים. לדוגמה, אם איבדתם את כושר העבודה שלכם כתוצאה מאלכוהוליזם או משימוש בסמים, לא תהיו זכאים לתגמול הכספי.

חברת הביטוח דחתה את התביעה? יש מה לעשות

חברות הביטוח עשויות לדחות את תביעותיכם מסיבות שונות ומגוונות, כאשר במקרים רבים הדחייה נובעת מקביעה של חברת הביטוח שאינם נכנסים תחת ההגדרה של מצב אובדן כושר עבודה, ולפיכך אינכם עומדים בתנאי הפוליסה למימוש זכויותיכם. כמו כן, במקרים מסוימים יכולה חברת הביטוח לטעון כי במעמד רכישת הפוליסה הסתרתם מידע רפואי נחוץ שיכול היה להשפיע על תנאי הפוליסה.

אבל האם באמת מדובר בגזירת גורל? ובכן, החדשות הטובות הן שיש מה לעשות. במקרה שתביעתכם נדחתה, תוכלו לנסות לממש את זכויותיכם באמצעות הגשת ערעור. לשם כך, אנו ממליצים להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה שמתמחה בתביעות ביטוח.

לסיכום,

אובדן כושר עבודה הוא מצב שעלול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, ועל כן חשוב שנכיר את זכויותינו במקרה כזה. לכל שאלה או התלבטות, תוכלו לפנות לגורם מקצועי שייעץ לכם. רק בריאות!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן