חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תטפלו באיסוף כפייתי

קרדיט לתמונה Freepik

איסוף כפייתי או אגרנות כפייתית לא נעשים בשביל הכיף, הם נותנים מענה לקושי רגשי ממנו סובל אגרן כפייתי. כך שאם אתם מכירים אגרן כפייתי לעשות לו נו נו נו עם האצבע ולהגיד לו תפסיק, לא יוביל לפתרון הבעיה ולהפסקת האיסוף אלא להיפך – הדבר עלול להחמיר את המצב.

למה הם אוספים בכלל?

אספנים כפייתיים עושים את זה כי הם חייבים.

עבורם האיסוף והאגירה הם כמו אוויר לנשימה. הם פשוט לא יכולים לחיות בלי זה ואם תנסו לקחת מהם את זה הם יביעו התנגדות עצומה כי הם לא מבינים שהם חיים תחת סכנה.

אגרניים כפייתים מתחילים לאסוף חפצים (לרב כאלה שלא שווים כלום) כי הם חווים קושי נפשי – התמודדות עם אדם קרוב שנפטר או עם מחלות נפשיות כגון דיכאון, הפרעת קשב וריכוז ועוד.

איך יוצאים מהתסבוכת?

מי שמסתכל מבחוץ על האגרן הכפייתי רואה אדם שחי בבית שמלא בחפצים עד שלפעמים אין מקום אפילו להוסיף סיכה.

מי שמסתכל מבחוץ על האגרן הכפייתי רואה אדם שחי בבית מלוכלך ומזוהם, לעיתים עם ריחות לא נעימים.

לעומתו, האגרן הכפייתי לא רואה כל בעיה במצבו והוא יסביר את התנהגותו בכך שהוא פשוט חייב כל פיסת נייר (גם אם היא קרועה ומקומטת) וכל קופסת נעליים (גם אם היא ריקה ועומדת חסרת שימוש).

כדי לפתור את התסבוכת יש להיעזר בשני אנשי מקצוע:

  1. גורם רפואי בעל התמחות באגרנות שיתן מענה לבעיה הנפשית
  2. חברה מקצועית לפינוי דירות מוזנחות

5 דגשים בבחירת חברה לפינוי דירות מוזנחות בישראל

אין ספק שלראות בית עמוס מהרצפה עד התקרה יכול להבהיל ולהרתיע כל אדם על אחת כמה וכמה אם מדובר בבני המשפחה של האגרן הכפייתי.

לכן, על מנת להחזיר עטרה ליושנה ולעזור לאגרן הכפייתי ולבית לחזור לתפקוד תקין מומלץ להיעזר בחברה מקצועית לפינוי וניקוי דירות שיש לה:

  1. ידע ומכשור מקצועי שיתאימו לטיפול בהזנחה של שנים – וודאו כי החברה משתמשת בחומרי ניקוי תעשייתים, שואבי אבק תעשייתים, מכונות שטיפה ועוד.
  2. היכרות עם תקנות החוק לגבי פינוי והטמת פסולת – במקרים רבים כשמפנים ומנקים דירות מוזנחות מוצאים חומרים כימיים או חפצים שאי אפשר לזרוק בפח של הבניין. פינוי הזבל בצורה חוקית ימנע ממכם תשלום קנסות וישמור על איכות הסביבה.
  3. ביטוח – אתם לא יודעים מה יקרה בזמן הניקוי והפינוי. חלילה אם אחד העובדים יפגע או יפצע, חשוב שלחברת הפינוי והניקוי יהיה ביטוח לעובדים שלה.
  4. הצעת מחיר מפורטת – וודאו כי מגיע נציג של החברה לראות את הבית טרום הניקוי כדי לתת לכם הצעת מחיר מפורטת שלא תפתיע אתכם באמצע התהליך וידרשו מכם תשלום נוסף לדוגמא שימוש בשירותי מנוף.
  5. המלצות – כמו בכל בעל מקצוע שאתם שוקלים לשכור את שירותיו, בקשו לראות המלצות ואף לדבר עם לקוחות עבר.

למידע נוסף בנושא איסוף כפייתי, אגרנות כפייתית ופינוי דירות מוזנחות מוזמנים לקרא עוד באתר של שי פינוי דירהhttp://www.house-eviction.co.il/

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן