חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מהלך חשוב": בית משפט קהילתי יוקם באשקלון

השר חתם על צו להקמת בית משפט קהילתי שיקל על העומסים בבית המשפט: "בשורה חברתית חשובה ומהווה הזדמנות שנייה לאנשים שסטו מדרך הישר"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין חתם על צו שלפיו יוקמו שני בתי משפט קהילתיים חדשים בחדרה ובאשקלון. בנוסף, הורחבה פעילותם של בתי המשפט הקהילתיים בכפר סבא, עכו, רמלה חיפה ונצרת.

מטרתו של ההליך בבית המשפט הקהילתי היא צמצום הפשיעה החוזרת באמצעות שיקום עוברי חוק בקהילה, בפיקוח שיפוטי הדוק כתחליף לעונשי מאסר קצרים, בהתבסס על תפיסה שאומצה בשנים האחרונות במקומות שונים בעולם.

שר המשפטים יריב לוין. צילום: אבי אוחיון לע"מ

ההבנה היא שההתמודדות עם התופעה של פשיעה חוזרת צריכה לכלול פתרונות מערכתיים, שבמסגרתם יש לספק טיפול מקיף ומערכתי בשיתוף הקהילה וגורמים טיפוליים בקהילה לבעיות העומדות בבסיס ביצוע העבירות, בפיקוח בית המשפט, במקום להסתפק בטיפול בסימפטומים באמצעות ענישה סטנדרטית.

סגן רה״מ ושר המשפטים, יריב לוין: ״הקמת בתי משפט קהילתיים נוספים והרחבת פעילותם של הקיימים זהו מהלך חשוב שיסייע בידי אזרחים רבים יותר להשתתף בהליך הייחודי של בית המשפט הקהילתי ובכך להביא להפחתה בפשיעה ולשיקום חברתי מהיר יותר.״

ראש העיר, תומר גלאם: ״בית המשפט הקהילתי הראשון שיחל לפעול באשקלון מביא עמו בשורה חברתית חשובה ומהווה הזדמנות שנייה לאנשים שסטו מדרך הישר לחזור לקהילה בצורה מיטבית עם תמיכה רחבה של כל גורמי המקצוע במטרה למנוע מקרים חוזרים של פשיעה״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

השר חתם על צו להקמת בית משפט קהילתי שיקל על העומסים בבית המשפט: "בשורה חברתית חשובה ומהווה הזדמנות שנייה לאנשים שסטו מדרך הישר"
דילוג לתוכן