חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פח הזבל של המדינה": חבר המועצה מאשקלון מתפוצץ בפייסבוק

חבר המועצה משה אטיאס נעדר מישיבת המועצה אתמול אך הבהיר כי בכוונתו למנוע את הרחבת דוראד. איך הגיבו בחברה? | מילן מועלם

אשקלון סוערת: אחרי שאתמול חבריו למועצה הסירו מסדר היום את ההצעה לסדר של איתי סהר הקוראת להנהלת העיר לעצור את הרחבת דוראד, משה אטיאס התפוצץ מזעם בפוסט שכתב בפייסבוק.

"המשוואה היא פשוטה: כדי שלתושבי המרכז יהיה חשמל אנשים באשקלון ובסביבה יצטרכו למות יותר, לחלות ביותר מחלות, איכות החיים תיפגע. זה בדיוק מה שניתן לומר על החלטת הממשלה להגדיל את הפעילות של תחנת הכח דוראד באשקלון. כמובן שעל הדרך החברה הטורקית "זורלו אנרגיה" שמחזיקה בחלק מהבעלות בחברת דוראד תתעשר על חשבון הבריאות שלנו וגם כל שאר בעלי המניות ובעלי השליטה בחברה", כתב.

חבר מועצת העיר אשקלון משה אטיאס

 

"האמת, קשה להקים פה באשקלון מחאה חברתית בעניין של זיהום הסביבה, ניסיתי עם עוד כמה פעילים פה באשקלון להעיר מחאה כזו לפני חמש שנים ולפני שלוש שנים, אבל איך נאמר זאת בעדינות ההיענות הייתה צולעת, מצאתי את עצמי עם עוד ארבע חמש פעילים בכל הפגנה שהרמנו. הבאנו ערוצי חדשות, הייתה כתבה בערוץ 13, עם תושבי שכונת עולי הגרדום באשקלון ששם רמת התחלואה בסרטן חריגה ביותר, אבל לצערי חוץ מפריים טיים קטן זה לא נתן כלום. גם אני התייאשתי והשגרה של העבודה, של מרוץ החיים הורידה לי את האוויר בעניין הזה".

עוד הוסיף: "אבל הנה אני אומר לכם פה בגלוי על הכתב, שאם תושבי אשקלון לא יתעוררו, יבואו בהמוניהם למחאות, ירימו הפגנות, יהיו טיפה יותר אגרסיביים, המצב ילך ויחמיר. נמשיך להיות פח הזבל של המדינה בעניין הזה. ממה שאני יודע כחבר מועצת העיר, ניתנה הנחייה חד משמעית וברורה מהעירייה, לא לתת היתרי בנייה לתחנת הכח. אז עם כל הכבוד להחלטת הממשלה, בלי היתר בניה מהעירייה תחנת הכח החדשה לא תצא לפועל. נכון הם יוכלו לעקוף את העירייה וללכת לוועדה המחוזית אבל גם לשם תגיעה הראשות, תתנגד באופן רשמי ותעשה כל מה שניתן כדי שלא תיבנה פה עוד תחנת כח".

"הינה אני חוזר ואומר שחייב במקביל לקיים פה מחאת תושבים ענקית בעניין הזה. מדובר בבריאות שלנו, בבריאות של ילדנו, אנחנו חייבים לפעול! תושבי אשקלון, מועצה אזורית חוף אשקלון, תושבי אשדוד ושאר הישובים בסביבה זה משפיע על כולנו", כתב לסיום.

בחברת דוראד לא מתרגשים מהדברים וטוענים כי כי מדובר בתחנה ירוקה שאינה דומה כלל לתחנת רוטנברג המזהמת.

מדוראד נמסר ל'זירה': "דוראד מחויבת לשמירה על איכות הסביבה, בטיחות ובריאות תושבי אשקלון ומהווה החלופה לתחנת הכח הפחמית, ששורפת פחם ומזהמת את האוויר אותו נושמים תושבי אשקלון במשך עשרות שנים. דוראד הנה חלוצת ייצור החשמל הפרטי בישראל, ופועלת על בסיס גז טבעי, ירוק ונקי, באמצעות הטכנולוגיה החדישה ביותר הקיימת בשוק האנרגיה. יודגש, כי דוראד ממוקמת באזור תעשיה המרוחק משמעותית מאזור מגורים, והיא הפתרון לצמצום השימוש בפחם, הפחתת הפליטות וזיהום האוויר באשקלון והסביבה.״

נכשלתם! חברי המועצה הסירו מסדר היום הצעה חשובה לבריאות התושבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

חבר המועצה משה אטיאס נעדר מישיבת המועצה אתמול אך הבהיר כי בכוונתו למנוע את הרחבת דוראד. איך הגיבו בחברה? | מילן מועלם
דילוג לתוכן