חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר טרחה של עורך דין מקרקעין

קרדיט תמונה PEXELS

עסקאות מקרקעין הן עסקאות מורכבות אשר דורשות הבנה מעמיקה בחוק ולכן יש צורך בעו״ד מהתחום המכיר את הניואנסים הקטנים ביותר. חיפוש מידע אחר עורך דין מקרקעין מחיר יכול להצביע על שכר טרחה שנע בין 0.5% ל-1% משווי העסקה. כלומר, אין מחיר ״פיקס״ אחד שנלקח בעבור כל העסקאות כשהעלות משתנה בהתאם למורכבות העבודה, שווי הנכס, השעות שישקיע עורך הדין וגם המוניטין האישי שלו.

בכל מקרה חשוב לדעת כי בכל עסקה יידרש שכר אך חשוב להבין כי עורך הדין מצפה לקבל את התמורה הראויה והתואמת לעבודתו ונסביר מיד. כאשר שווי הנכס נמוך יכול להיות שיהיה צורך לבצע עבודה רבה כשהתמורה נמוכה ולכן השכר יכול לעמוד על 1% משווי הנכס. במקרה שהנכס שווה יותר, יכול להיות כי תידרש אותה כמות עבודה ויתכן כי השכר יעמוד על 0.5%. כמו כן, במקרים מורכבים נדרשת עבודה רבה ולכן ייקבע שכר טרחה גבוה יותר.

עורך דין מקרקעין מחיר התואם את העסקה

כדאי לדעת כי שכר הטרחה נקבע על ידי עורך הדין וכי אין חוק אשר קובע מה המחיר בעבור כל עסקה. מראש אפשר לבחור בעו״ד הוגן אשר גובה שכר הנע בין חצי אחוז לאחוז ולא מעבר לכך. מבחינת הערכת המחיר, הדבר יכול להיות מושפע מהמרכיבים הבאים:

  • סוג העסקה – ישנן עסקאות פשוטות יחסית וישנן מורכבות. קניית ומכירת דירה יכולות להיות פשוטות יחסית וזאת בהנחה שאין בעיות ברישום וכי שני הצדדים מגיעים להסכמות בנוגע לרוב נושאי העסקה. ככל שישנן יותר הסכמות כך העלות יכולה להיות נמוכה יותר.
  • רישום הנדל״ן – בעסקאות מקרקעין יכולות להיות בעיות ברישום כשיש לבחון האם הנכס רשום בטאבו, האם ישנן בעיות עם המנהל ועוד. במקרים מורכבים תידרש עבודה רבה והשכר של עו״ד יהיה בהתאם כשלעתים הוא אף ייאלץ לבצע פגישות מחוץ למשרד ולנסוע לגופים שונים להסדיר את הנושא.
  • חוזה – אי אפשר להגיד שישנם חוזים סטנדרטיים אבל אפשר להגיד כי ישנם חוזים מורכבים מאד ובמקרים אלו, עורך דין מקרקעין מחיר נמוך צריך לעורר חשש ויותר מכך, יש לשלם סכום שיצדיק את העבודה ויבטיח עסקה טובה.
  • שווי העסקה – לעתים עסקה ״זולה״ דורשת את אותה העבודה שדורשת עסקה ״יקרה״. עו״ד צריך לקבל את התמורה בעד העבודה שהוא מבצע ולכן יתכן שדווקא בעסקאות בסכום נמוך שכר הטרחה יהיה גבוה יותר מאלו של העסקאות הנמוכות.
  • עבודות נוספות – במידה ועורך הדין צריך לבצע עבודה שאינה סטנדרטית העלות תהיה בהתאם. למשל, אם יש צורך לכתוב הערת אזהרה יהיה צורך לגבות תשלום בעבורה. כך גם במקרים שמדובר ברישומי משכנתה, רישום בית משותף ואחרים. אפשר לברר מראש את הדרישות ובהתאם לקבל הצעת מחיר.

בחיפוש מידע על עורך דין מקרקעין מחיר כדאי מאד ליצור קשר עם המשרד ולקבל תשובות חד משמעיות. במקום לנחש מה יהיו העלויות של התהליך ולנחש מה יהיה בדרך, יש לשבת במשרד עו״ד, להציג את המקרה ולבקש לקבל הצעת מחיר כולל פירוט של כל עבודה נוספת שעשויה להידרש.

אביחי דמארי ושות׳ – עורכי דין ונוטריון

אביחי דמארי ושות׳, משרד עורכי דין ונוטריון, ידועים כמשרד בוטיק אשר שם דגש על מצוינות ויחס אישי לכל לקוח ועסקה. הצוות המקצועי של המשרד מטפל בנושא המקרקעין ונותן שירות מקיף, מייעוץ משפטי לאורך משא ומתן ועד לחתימה על החוזה.

רוצים לדעת שאתם בידיים טובות? שיש מי שדואג לכם? הבטיחו לעצמכם עסקה טובה עם צוות שיעמוד לרשותכם וישמור על האינטרסים שלכם. לייעוץ ראשוני עם עורך דין מקרקעין אביחי דמארי – השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם לקביעת פגישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן