חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונות דרכים עם נפגעים

תמונה: envato

תאונות דרכים הפכו בשנים האחרונות למגיפה של ממש בכבישי ישראל. לצד פגיעות רכוש, תאונות אלו מסתיימות בלא מעט מקרים גם בפגיעות גוף לנהגים עצמם ולצדדים שלישיים. כיצד אם כן עלינו לפעול במקרי תאונות דרכים עם נפגעים? וכנגד מי ניתן להגיש תביעת פיצויים? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

תאונות דרכים בישראל

תאונות דרכים הן בעיה כלל עולמית ידועה וכאובה, שלצערנו אינה פוסחת על כבישי ישראל ואף נמצאת במגמת עלייה מדאיגה למדי. תאונות דרכים יכולות להתרחש הן בשל כשלים טכניים במערכות הרכב, אך בעיקר בשל הגורם האנושי וחוסר תשומת לב נדרשת. מלבד נזקי הרכוש, בלא מעט מהתאונות מעורבים גם נפגעים בדרגות חומרה שונות, ואף מקרי מוות.

תאונות דרכים עם נפגעים – ההיבט המשפטי

תביעות תאונות דרכים עם נפגעים שייכות לתחום הנזיקין בעולם המשפט. לפיכך, במקרים בהם הייתם מעורבים בתאונות אלו, חשוב יהיה לפנות לייעוץ מוקדם עם עו"ד מומחה בתחום, לדוגמה, עורך דין לענייני ביטוח לאומי .

ככלל, ההתנהלות המשפטית במעורבות של תאונת דרכים עם נפגעים כוללת תהליך שימוע לנהג הפוגע, במהלכו יוחלט האם יישלל רישיונו לתקופה מקסימלית של 60 ימים (או 90 ימים במקרים בהם תאונת הדרכים גרמה למותו של אדם).

ככל והשימוע התפתח לכדי חקירה במשטרה, הרי שהעונשים הצפויים לנהג משתנים בהתאם למספר פרמטרים מרכזיים, כמו נסיבות התאונה, מידת האשמה, רקע תעבורתי ועוד. טווח הענישה יכול לנוע בין קנסות גבוהים ועד לעונשי מאסר ממושכים בפועל.

תביעות תאונות דרכים עם נפגעים

במקרי תאונות דרכים עם נפגעים, ניתן להגיש תביעה בדרישת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לכם, כנגד הגופים הבאים:

  • חברת הביטוח על פי חוק, כל נהג חייב לבטח את הרכב שלו במסגרת ביטוח חובה, שנועד לכסות נזקים גופניים במקרה של תאונה, הן עבור הנהג עצמו והן עבור צדדים אחרים שהיו מעורבים בתאונה.
  • קרנית במקרים בהם לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח, כמו למשל תאונות 'פגע וברח' בהן זהות הנהג הפוגע אינה ידועה, ניתן להגיש תביעת פיצויים כנגד קרנית. מדובר בגוף ממשלתי שאחראי להבטיח כי נפגעי תאונת דרכים יקבלו את הפיצויים המגיעים להם במקרים בהם לא ניתן לתבוע את חברות הביטוח.
  • הנהג הפוגע במקרים מסוימים, ניתן יהיה להגיש תביעת נזיקין כנגד הנהג הפוגע ולדרוש ממנו פיצויים בהתאם.

כיצד עלינו להתנהל במקרה של מעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים?

התנהלות נכונה במקרים של מעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים, יכולה לסייע לנו לשמור על האינטרסים שלנו ולוודא כי נקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו.

  • הנהג הפוגע למעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים עלולות להיות השלכות משפטיות משמעותיות. לכן, יש לפעול לסיוע לנפגע, להימנע משיחות מיותרות עם אנשים היכולים להפוך לעדים פוטנציאליים נגדכם, להיות נוכחים בבדיקת הרכב על ידי המשטרה, ולפנות לשירותיו של עו"ד תאונות דרכים לפני החקירה.
  • נפגעי תאונות דרכים הרגעים הראשונים שלאחר הפגיעה הם מאוד מבלבלים. לכן, חשוב להקפיד על צילום ותיעוד האירוע, החלפת פרטים בצורה מסודרת, התפנות לקבלת טיפול רפואי (גם אם נראה כי אתם חשים בטוב), פנייה לקבלת אישור משטרתי בדבר התאונה, ושמירה של כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

למה חשוב לקבל ייצוג משפטי הולם בתאונות דרכים עם נפגעים?

ייצוג משפטי הולם בתאונות דרכים עם נפגעים יאפשר לכם להבין מול מה אתם עומדים ומהן האפשרויות המשפטיות המומלצות ביותר עבורכם. משרד עורכי דין מקצועי ומוביל בתחום תאונות דרכים יכוון וילווה אתכם לאורך כל תהליך התביעה, תוך דאגה מקסימלית לשמירה על הזכויות המגיעות לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן