חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"תן לו סטירה, תיזהרי! יהיה לך עוד יותר כואב": האלימות בגנים נמשכת

גננת רוטציה הוקלטה מעודדת אלימות בין ילדים בגן והושעתה מתפקידה. בעירייה טוענים כי יצרו קשר עם ההורים, מנגד טוענים ההורים: "הם משקרים" | מילן מועלם


הורי אשקלון כבר ממש לא ישנים בשלווה: בשבועות האחרונים התגלו מספר פרשות של חשד להתעללות בגנים בעיר מה שהוביל לגל השניות ופיטורים של נשות צוות "חינוכי". הבוקר אנחנו מביאים לכם הקלטה נוספת ומקוממת של גננת רוטציה מגן ילדים בשכונת נאות אשקלון. אחת מאמהות הגן חשדה בהתנהלות והחליטה להטמין מקליט. התוצאה: הגננת נשמעת צועקת ומעודדת אלימות בין ילדי הגן: "תן לו סטירה, עוד אחת, עוד אחת". עוד אמרה לאחת מילדות הגן: "תיזהרי אני אתן לך… יהיה לך עוד יותר כואב".

מעיריית אשקלון נמסר ל-ynet: "בעקבות התלונה על שפה בלתי הולמת הגיע לגן ראש מינהל חינוך, שוחח עם ההורים והבהיר כי הסייעת הושעתה לאלתר ויתקיים עמה שימוע בימים הקרובים. כמו כן, שוחח ראש העיר עם ראש המינהל בנושא וביקש להעביר מסר של אפס סובלנות כלפי מקרים של אלימות, פיזית ומילולית. עיריית אשקלון לא תסבול שום מקרה של התנהלות בלתי הולמת, הן בין צוותים חינוכיים, וקל וחומר כלפי ילדות וילדי העיר. הרשות תנקוט בגישה מחמירה ביותר ותפעל נגד כל מי שיהיה מעורב במקרים כאלו".

למרות תגובת העירייה, הורי הגן הזועמים מספרים הבוקר כי איש לא יצר איתם קשר או הגיע לגן. אחד ההורים מסר: "העירייה משקרת! המקרה מתנהל כבר שבוע ואיש מעיריית אשקלון לא טרח לעדכן אותנו בהליך ומה היה בגן. הילדים שלנו מופקרים ולאף אחד לא איכפת. לא נתפלא אם היא תשובץ בגן אחר".

No Title

Uploaded by None on 2023-06-22.

מסיירת מטה המאבק נמסר הבוקר: "ליווינו את ההורים החל משלב ההקלטה לאור חשדות שהתעוררו אצל ההורים, מיד לאחר הזאנה להקלטות נדהמנו לגלות שיא חדש של אלימות, גננת שמעודדת פעוט להכות פעוט אחר! הילדים האלה נפגעים, שוב ושוב הנפשות הקטנות שלהן נחשפות לזוועות שלא ניתן לתאר.

זו בדיוק הסיבה שתיקון חוק המצלמות חייב לעבור, חייב מצלמות בגני עירייה, לא יתכן שמקרים כמו המקרה הזה ומקרים רבים אחרים שמגיעים אלינו ייסגרו מחוסר ראיות, רק כי אין מצלמות! אנצל את ההזדמנות לבקש מכולם להגיע להפגנה היום מול ביתו של שר החינוך קיש. אנחנו חייבים לזעוק למען ילדינו, האלימות הזו חייבת להיפסק".

אתמול: ילדים הוחזקו על ידי מטפלות שהוקלטו ע"י ההורים

כזכור הורים מגן ילדים בשכונת שמשון הקליטו בימים האחרונים חלק מנשות הגן שמתבטאות במילים אלימות, בוטות ומזלזלות כלפי ילדי הגן. אתמול בצהריים התאספו ההורים בכניסה לגן המדובר והאזינו להקלטות. מיד לאחר מכן פרצה מהומה כשההורים דרשו לשחרר לאלתר את הילדים. הצוות שנכח בגן סירב בתוקף לדרישת ההורים ולא שיחרר את הילדים שנותרו המומים בגן נוכח המהומה שפרצה. ניידת משטרה הגיעה למקום ובהתערבות מנהל חינוך והנהגת ההורים ובאיחור של כחצי שעה שוחררו הילדים. אחת האמהות הותקפה על ידי אחת מנשות הצוות – תלונה הוגשה במשטרת אשקלון.

הורים בגן סיפרו לחדשות הזירה באשקלון כי "הגננות טענו שאין בכוונתן לשחרר את הילדים עד שתהיה אבטחה בגן כי אין חוששות שיתקפו אותן. ההבדל ביננו לבין אותן גננות הוא שאנחנו לא אלימים. ההקלטות מחרידות, לא נתפס שאפשר לדבר ככה לילדים כל כך קטנים. שמנו את היקר לנו מכל מגן וקיבלנו סכין בגב מצוות שסמכנו עליו. כל הכבוד להורה שאזר אומץ והקליט".

גם כעבור שעות הגננות סירבו לצאת אלא בליווי משטרה. שתי ניידות הגיעו למקום וחילצו את הצוות שחשש כאמור מתקיפה מצד ההורים. אחד השוטרים תועד כשהוא אוחז בחוזקה בידה של אחת האמהות ומעכב אותה לחקירה בתחנת המשטרה. הורי הגן הגישו תלונה במשטרה נגד הגננות ומשרד החינוך דרש הבהרות מעיריית אשקלון.

המקרה שעודנו מתנהל מצטרף לרצף אירועים בגנים בעיר. כזכור שבע תלונות הוגשו במשטרה לאחרונה נגד מטפלות במעון הסוכה – תמ"ת בעיר, אחד מהמבוקשים ביותר. בהקלטות עלתה תמונה מדאיגה לפיה לפחות שתי נשות צוות נשמעות מדברות לילדים בצורה פוגענית ומשפילה.

בהקלטות נשמעות לפחות שתיים מהמטפלות אומרות לילדים: "מספיק עם המשחקים שלך דבע, די", אני אזרוק לך את המוצץ לפח, די", "אין סליחה שבי בשקט כבר","שתוק", "סגרי את הרגליים שלך את", "מוגבלים לא ככה", "אין שמיכה אין", "הולך לישון כמו תינוק, חמוד, גדול, מגודל, שים את הראש יאללה", "כבר נמאס לי ממך", "מהרגע שראיתי אותך לא סבלתי אותך", "תראי איך את נראית יא מהבולה", "בוא לפה עכשיו יאללה ציק צ’ק ששש שקט דבע".

מטפלת אחרת נשמעה אומרת: "בא לי לתת לו איזה פיצוץ. אם לא המצלמה הזאתי היית מקבל פיצוץ". במעונות המפוקחים ישנן מצלמות אבטחה ולכך התייחסה המטפלת.

כשאחד הילדים ביקש עוף אחת מהמטפלות אומרת: "רק שמע ציקן נפתח לו המאווררים". בנוסף היא אומרת לאחת הילדות: "אין בשבילך אוכל, נגמר האוכל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן