חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי יפצה רוכב אופנוע שנפגע בתאונת דרכים עצמית?

קרדיט תמונה FREEPIK

אין כל ספק שבמדינה פקוקה כמו שלנו אופנוע הוא פתרון מצוין. האופנוע מהיר, חסכוני ויעיל בהרבה מיתר כלי הרכב המצויים בכביש. אך יחד עם היתרונות הרבים קיים גם סיכון גבוה בהרבה להיפגע בתאונת דרכים. תאונות של רוכבי אופנוע הינן ייחודיות בכך שהפגיעות שהן כוללות הן לרוב חמורות יותר ולעיתים אף עשויות להיות קטלניות.

הסוג הנפוץ ביותר של תאונות בקרב רוכבי אופנוע הן תאונות עצמיות. בתאונות מסוג זה לא מעורב נהג או כלי רכב נוסף, אלא מדובר בתאונה של הרוכב עצמו. כמו במצבים של החלקה בעקבות מהמורות בכביש, כתמי שמן או גשמים. כמו כן, יכול הרוכב להגיע למצב של איבוד שליטה על הכביש או למצב של התנגשות בעצמים כלשהם.

במסגרת תאונות עצמיות עולה רק שאלת הפיצוי והנזק ולא מעורבת כלל שאלת האשמה בגרימת התאונה.

המאמר באדיבות אתר – http://www.compensation.co.il/

לפי החוק האופנוע מוגדר כרכב דו-גלגלי ולכן יש לבטח אותו בביטוח חובה הכולל הגנה על הרוכב מנזקי גוף שהינם תוצאת תאונות. אך בשל העובדה שהאופנוע נחשב לכלי תחבורה מסוכן, עלויות ביטוח החובה שלו גבוהות מאוד. לכן ישנם רוכבים שמצמצמים את היקף הביטוח (בעיקר משיקולים כלכליים) ובוחרים שלא לבטח את עצמם גם בביטוח לנזקי גוף.

ביטוח חלקי לנזקי גוף הינו בעייתי בשל הסיכוי הגבוה יחסית להיפגע. לכן למרות העלויות הגבוהות מומלץ לקחת בחשבון את חשיבותו של הביטוח במקרה של תאונה הכוללת גם נזקי גוף. יחד עם זאת, חשוב לזכור שחברת ביטוח שביטחה רוכב מחויבת לשלם לו בין אם האשמה נעוצה בצד שלישי ובין אם היא נעוצה בתאונה עצמית של הרוכב.

פגיעה קלה. האמנם?

ישנה נטייה להקל ראש בפגיעות שנגרמו כתוצאה מהתאונה ולחשוב שאין טעם לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם. הפנייה נעשית על פי רוב רק כאשר מתעוררים כאבים עזים שלקח להם זמן להתגלות. פנייה מאוחרת לטיפול מסכנת את הנפגע ועשויה להקשות על המו"מ מול חברת הביטוח שעלולה לחשוד שהפנייה לטיפול רפואי הינה ניסיון להגדיל את הסכום שיתקבל מהביטוח ולא נובעת מצורך אמיתי.

על כן חשוב מאוד לפנות לטיפול רפואי בשלב מוקדם על מנת לאתר פגיעות מראש ולטפל בהן כראוי, להקל על המשא ומתן מול חברת הביטוח ולקבל פיצויי הולם בהמשך.

במקרים של תאונה עצמית רצוי להיערך מבעוד מועד לתביעה כנגד חברת הביטוח. לשם כך יש לדאוג להימצאות הראיות להתרחשות התאונה. הראיות הינן ראיות חיצוניות כמו דו"ח מד"א על פינוי ממקום התאונה, דו"ח שמאי להערכת הנזק או קבלות עבור תיקון נזקי האופנוע, שמות העדים לתאונה וכו'. מסמכים אלו חשובים ביותר לטובת ייעול המשא  ומתן שינוהל מול חברת הביטוח.

כיצד בפועל עליי לנהוג אם נפצעתי בתאונת אופנוע עצמית?

  1. יש לצלם את מקום התאונה
  2. אם ישנם עדי ראייה לתאונה יש לאתרם ולקחת מהם פרטים- שם מלא, מספר טלפון ואם מתאפשר גם מספר תעודת זהות וכתובת מגורים.
  3. לפנות לקבלת טיפול רפואי ולציין במוסד הרפואי שהפגיעות הינן תוצאה של תאונת דרכים. רצוי להזמין ניידת של מד"א ולכך יתלווה דו"ח מד"א שמתעד את המתרחש בזירת התאונה באופן מלא ומהווה ראייה משמעותית .

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן