חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה יכול להגדיל את סיכויי קבלתה של תביעה לפינוי מושכר?

קרדיט תמונה FREEPIK

בישראל קיימת תופעה חמורה, בה שוכרים מסרבים להתפנות מהדירה אותה שכרו, בסיום תקופת השכירות.

עקב כך, רבים מהמשכירים מגישים כנגד אותם שוכרים תביעה לשם פינוי מושכר. במאמר זה אסביר מה על המשכיר לעשות כדי שיגדל הסיכוי שהתביעה לפינוי מושכר אותה הוא מגיש, תתקבל.

על המשכיר לדעת שביכולתו לדרוש רק סעד אחד

המשכיר צריך לדעת שאם הוא מגיש תביעה לפינוי מושכר, הוא לא יכול לדרוש שום סעד מלבד פינוי השוכר מדירתו.

אם המשכיר מעוניין בכל סעד נוסף שאינו פינוי השוכר, לדוגמא פיצויים עקב נזקים כלכליים שנגרמו לו כתוצאה מסירוב השוכר להתפנות – עליו להגיש לבית המשפט תביעה נפרדת על מנת לדרוש ואף לקבל את הסעדים הרלוונטיים.

תביעה זו נקראת "תביעה לפינוי דיין בסדר דין מקוצר", ואין כל חובה להגיש אותה במקום התביעה לפינוי מושכר. ניתן להגיש את שתי התביעות האלו במקביל.

אם המשכיר יגיש תביעה לפינוי מושכר וידרוש כל סעד שהוא שאינו פינוי השוכר, יבין בית המשפט שהמשכיר אינו בקיא בדין, אולי מתוך זלזול ויהירות, ולכן ייתכן וייטה שלא לקבל את תביעתו.

אין להסתפק בכתב תביעה לבד

כאמור, אם משכיר יגיש תביעה לפינוי מושכר וידרוש בה סעד כלשהו שאינו פינוי השוכר, ייתכן ובית המשפט ייטה שלא לקבל את תביעתו.

בית המשפט עשוי להגיב באופן דומה גם אם המשכיר יגיש רק כתב תביעה לפינוי מושכר, בלי לצרף אליו דבר.

כדי להגדיל את סיכויי קבלתה של התביעה לפינוי מושכר, על המשכיר לצרף לכתב התביעה מסמכים שונים, למשל, כאלה המוכיחים שהוא הבעלים של הנכס, חוזה שכירות המעיד על כך שהשוכר ידע מתי היה אמור להתפנות מהדירה, או שהוא צפוי להיות מפונה מהדירה אם יעשה פעולות מסוימות, וכן מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים שקיבל השוכר מהמשכיר.

לסיכום, כדי להגדיל את סיכויי קבלתה של תביעה לפינוי מושכר, על המשכיר לדעת שהוא לא יכול לדרוש שום סעד מלבד פינוי השוכר מדירתו, ושאם הוא מעוניין לעשות כן – עליו להגיש תביעה נפרדת לבית המשפט. בנוסף, המשכיר לא יכול להסתפק בכתב תביעה בלבד אלא עליו לצרף אליו מסמכים רלוונטיים כמו חוזה שכירות חתום, מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים ששלח לשוכר, וכן מסמכים המוכיחים שהמשכיר הוא הבעלים של הנכס.

כל עוד המשכיר ידרוש כל סעד נוסף שהוא לא פינוי השוכר, ו/או לא יצרף לכתב התביעה את המסמכים הרלוונטיים, בית המשפט יבין שהוא לא בקיא בדין, ואולי אף מזלזל בו, ולכן, ככל הנראה, לא יקבל את תביעתו, מה שיגרום להמשך הישארות השוכר בדירה, ואולי אף לנזקים בדירה ולנזקים ממוניים למשכיר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן