חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא שואלים אותנו: רובע חדש ועצום עתיד לקום באשקלון

על פי פרסום בעיתון כלכליסט, ראש העיר גלאם מתנגד לתוכנית אך בשבוע הבא ככל הנראה, הוועדה המחוזית תאשר הקמת רובע חדש בעיר | מילן מועלם

אשקלון מתרחבת: עיתון כלכליסט מדווח הבוקר כי בשבוע הבא תדון הוועדה המחוזית דרום בתוכנית של משרד הבינוי והשיכון להקמת רובע חדש ועצום בדרום־מזרח אשקלון. על פי התוכנית יוקמו 11.5 אלף דירות שאמורות לאכלס יותר מ־40 אלף איש ו־719 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. ל"כלכליסט" נודע שהתוכנית קודמה מבלי לערב את עיריית אשקלון ושראש העיר תומר גלאם מתנגד לה.

היועצים הכלכליים של העירייה התריעו שפוטנציאל הבנייה לתעסוקה בעיר מוגבל ושללא מענקי מימון של המדינה, העיר לא תוכל לעמוד במשימה. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "הצלחנו לזהות בעיר עתודות בנייה ואנו פועלים לקדם תוכנית גדולה שנועדה לחזק את העיר". יש לציין כי גורמים בעיר מתריעים כבר שנים כי הגידול המהיר באוכלוסיית העיר עלול להכניס את קופת העיר לבעיה בשל המחסור בהכנסות והעובדה שהארנונה לא באמת מכסה על הוצאות העיר. 

הנספח לתוכנית, שאותו הכין היועץ הכלכלי זאב ברקאי, ממליץ להקצות לתושבי הרובע החדש שטחי תעסוקה ובעיקר שטחים מאופיינים למשרדים בהיקף של 1 מ"ר לנפש, כלומר 40 אלף מ"ר, ולהוסיף עוד כ־650 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

תוכנית המתאר של אשקלון, שאושרה ב־2018, מציעה תרחיש לפיו תמנה העיר ב־2035 כ־208 אלף תושבים, שזו תוספת של כ־50% לאוכלוסיית העיר היום. 

שבוע להפסקת האש: שקט מדומה או הרתעה אמיתית?

נראה טוב: החלו העבודות להקמת הבית החדש של קהילת הגולשים באשקלון

תפוס עד דצמבר: השקה מוצלחת למתחם ימי ההולדת העירוני

"הראיה המרכזית שגויה": רוצח שקד שלחוב מבקש משפט חוזר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

על פי פרסום בעיתון כלכליסט, ראש העיר גלאם מתנגד לתוכנית אך בשבוע הבא ככל הנראה, הוועדה המחוזית תאשר הקמת רובע חדש בעיר | מילן מועלם
דילוג לתוכן